Učitelj
ШКОЛСКО КРЕТАЊЕ У СВЕТУ 681
за једну или две недеље под упутством кога извештеног надзорника, при чем носи и обичну униформу тамничког надзорника. Настава, адржи: општи поступак са преведеним и непреведеним заточенидима, дисциплина у ћелији и изван ове, надзор над тамничким радовима, надзор и подела хране и др. намирница, примање заточеника, нега у болницама, важност вентилације и ошштег неговања здравља, рад у кујнама, пекарницама и башти, подела хране и одела, пратење заточеника у капелу, и из ове натраг, саслушавање тужаба п извештај о овима, потребна пажња на тачност, брвину, чистоћу и штедњу, и т. д. Има неколико часова и о историји и напретку тамничке дисциплине, о радовима Хауарда, Букстона и т. д., о најважнијим енглеским тамницама и казненом закону. У оба ова завода чине се пажљивим тамнички надзорници на то, како је преко потребно, да се поступа праведно и с обзирима са заточеницима, и да се понаша учтиво према другим тамничким надзорницима. Младим се људма нарочито наглашава, да им је дужност ступати у ближе и чешће веве са заточеницима него ли што је у обичају. Показује им се на то, како је то врло важно па затим на све ситнице из службе, а нарочито се опомињу, да не тргују са заточеницима и да не примају од њихних рођака каквих поклона. Они тако исто добивају наставу и о првој помоћи у несрећним случајима, н. п. како се могу брзо направити носила, како се увезују рањени делови тела и слично. И у Хелмсфорду и у Хулу ученици имају за време курса стан и храну у тамници; сваки од њих има чисту спаваћу собу за себе и сви се могу користити библиотеком и новинама.
Млади људи показују велики интерес за својим образовањем, и то како у теориском, тако и у практичком раду, а многи је од њих већ и рекао, колико уме ценити добит од овакве наставе.
ж
Лондонска школа за етику и социјалну филозофију. (Попдоп зећооГ ог Ебјсв апа Босјар РАћПозорћу). Прошле године, на измаку лета, основана је у Лондону школа за моралне науке и социјологију. Циљ је новој школи обрађивати социјалне проблеме психолошки и етички. Нарочита се пажња обраћа на употребу нове психологије за питања о васпитању и на Филозофску анализу друштва и на Функције и његових органа. Као допуна предавањима што се држе о тим предметима, намеравају се удесити нарочите „класе“ за студију Филозофије у разним њезиним гранама и надају се добити за ово наставнике из Оксфорда и Кембриџа. У вези са школом биће популарних бесплатних недељних предавања.
ХОЛАНДИЈА
Скупштински одбори ове године навалили су још озбиљније, него ли раније, на реформу наставе, и то нарочито с обзиром на ове тачке: | “ -
1. Грчки се има уклонити из гимназије као обавезан предмет мн удесити да буде више Факултативан.
#. Конфесијоналне гимназије имају се изједначити са јавним, т. ј. добити државну помоћ и право држати испит зрелости. ·