Učitelj

906 МИНА РАСПРАВЕ И ЧЛАНЦИ

Вежбања са обручима и полуобручима иду, од прилике, овим редом : А А (ррј за тиме Је ЗОНИ ит 20 0; ГЕ Ме На а ба И Јо Цае Ј0; (06 6 О ХО 6, ид,

Исто је тако поучно склапање фигура од троугалних и четвртастих дашчица.

~

Пошто је појам о боји недовољно развијен у слабоумне деце, то ради давања и развијања нојма служе нарочита вежбања са квадратним дашчицама, које су разнобојне.

Вежбање Т. Учитељ слаже једно на друго дашчице једне ма какве боје и сравњује их са дашчицама других боја ; за тим једну од дашчица оне боје која се изучава меша, са дашчицама других боја и позива ученика да је нађе. Ако пак и после неколико недељних вежбања ученик не може то да учини, онда значи да пати од далтонизма.

Вежбање 1. Ученик сравњује боје лишћа, цвећа, плодова, хаљина, предмета, које они виде у школи и на сликама, су бојом дашчица.

Вежбање 11. Ученик се учи да правилно именује дотичну боју, при чему му учитељ задаје оваква питања; Какве је боје ова дашчица 2 овај цветић 2 Донеси плави, бели, жути, црвени цветић!

Вежбање ТУ. Ученици се упознају са шатирањем боја, и њиховим називима, ради чега се употребљују нарочите дашчице.

Да би научили децу сличавању једнородних предмета, употребљује се „Нојев ковчег“ у коме се налази по један пар од разноликих ствари и животиња. Учитељ вади из ковчега једну, коју било, животињу, а ученик је дужан да јој нађе парицу па да је мете поред оне, коју је учитељ извадио. За ту сврху служе разне домаће ствари,