Učitelj

5 РАСПРАВЕ И ЧЛАНЦИ

таквим положајима, да су се морали борити, и они су се борили; борили су се — као што напред рекосмо —- по највише да створе школи и настави што већих гаранција“ за самостално развијање и напредовање.

Новим законом о народним школама; учитељима је створено згодније и мирније земљиште за посао и за рад у школи. Установом сталнога школскога надзора, од учитеља су отклоњени многи сукоби, како са школским одборима, тако исто и са осталим надзорним властима. Данас учитељ, ако му што недостаје у школи, ако се што испречило пред наставни му напредак, ако је невешт па би му било потребно какво упутство у раду, пма свога надзорника, коме се у сваком том случају обраћа и тражи упута п савета. И он треба да га поуздано нађе у своме надзорнику, он треба да верује у његову љубав, да је школски надзорник вољан и склон створити му све услове, те да би се учитељ што озбиљније могао предати послу, коме је посветио сав живот свој!

Надзорници школски примају на тај начин све оне терете, п све оне послове, који су до установе сталнога, школскога надзора, били уручени учитељима да их они савлађују; а ми не сумњамо, да ће се међу надзорницима наћи увек људи који ће својим радом за ошште добро и хтети и умети да отклоне од школе и учитеља разнолике беде п непријатновти, да школе доведу у ред модерно уређених школа друтих културнијих држава, и да нашој просветној власти докажу:

да су учитељи достојни свачије пажње, и да оправдавају

својим трудом и радом оно велико поверење, које им је дато васпитавањем и образовањем српскога подмлатка.

; ж : :

Надзорник је старешина свију школа и јавних и приватних у своме подручју; он је, тако рећи, највећи окружни старешина школски, па према томе, њему је потребно пре него пком другом јавном просветном поеленику: да је упознат