Učitelj
8 РАСПРАВЕ И ЧЛАНЦИ
просипати зраци светлости не учитељске умове. Према томе, дакле, јасно је: да се од ваљанога надзорника нар. школе много тражи. Његове су дужности многоструке и различите, како по форми, тако и по садржини, те је према томе и питање о подобности једнога лица за надзорника нар. школе и животно питање саме наставе.
Ради тога, а да бисмо исцрпније истакли погодбе, које су нужне сваком ваљаном и добром надзорнику школском, па да одговори својој дужности како према школи, тако и према учитељу, ми смо поделили наша расматрања у 15. важнијих тачака.
П Надзорник према школи.
1. Надзорник треба да има довољно педагошког и пеихолошкот знања.
Излишно је и напомињати, како школски надзорник треба да је најобразованији, најмарљивији и најначитанији човек, међу свима учитељима које он надзирава. Нарочито, његова спрема и способност треба да се огледају у педагошкој и пеихолошкој групи наука, јер тачним упознавањем правила и упута у васпитавању и образовању омладине, по најлакше ће се наћи пут, којим треба ићи и којим се не може се лако залутати. Надзорнику је потребно ово знање већ и по самој природи његова положаја. Он не може избећи случајеве, у којима би био приморан, да често пута у школама невештих и млађих наставника узме ток наставе у своје руке, и покаже им пут у послу и раду. По мери својих способности у овој грани наука, надзорници треба да теже томе, те да се могу по својој способности мерити са професорима учитељских школа, који су младим наставницима живом речју објашњавали педагошке принципе и психолошке резултате. |
Једном речју, дакле, надзорник школски треба да је озбиљно начитан човек. Кад се то тражи од учитеља, тим већма то треба тражити од оних, који су постављени да учи-