Učitelj
46 РАСПРАВЕ И ЧЛАНЦИ
Школа има два одељења, према полу ученика. Време учења у сваком одељењу траје три године. Када је пријава ученика многобројна, тада се отварају и паралелни разреди.
У одељењу за женску децу била су ева три годишња курса без тих паралелних разреда, док је у одељењу за мушку децу у првој години било четири паралелна разреда; у другој такођер четири, а у трећој два.
Целокупан број ђака, који су се за школу пријавили, износио је у почетку године 668 (од којих је 124 ученица), на крају године износио је број ученика 067 (ученица, 108).
По народностима Чеха, је било 644, Немаца 22 (14 девојака).
Настава, је бесплатна у. обавезна за све трговачке ученике и мушке и женске, — који нису добили довољног основног знања.
У првој су години два часа за предавање чешког језика н корееподенције, два часа за рачун, и један час за краснопив.
У другој су години један час за чешку коресподевцију, два час. за рачун, један чав за просто рачуноводство. један час за геогра-
Фију и један за краснопие.
У трећој години: два часа двојног књиговодства, два часа тргов. закона, један наука о трговини и један рачуна. Осим тога не. мачки је језик предаван у свима годинама по два часа недељно.
да идућу годину уведен је језик Француски и руски, и као необавезни предмет стенограФија. ИН
Годишњи издатак на издржавање школе износио је преко 6.000 Форината.
Наставника је бе свега. 20, међу којима су 3 учитељице.
Друштво за помагање учитељских удовица и сирочади у Чешкој.
Ове године навршило се пуне 88 године, како је у Чешкој основано друштво за помагање учитељеких удовица и сирочади. Свој благотворни рад оно је почело са врло малим и незнатним средствима, али данас већ оно је у стању да како треба одговори својој узвишеној задаћи.
Према последњем годишњем 'извештају, друштво има 62.891 Фор. готова новца. У прошлој години пало је прихода 4.198 Фор. а издавање је износило 8198 Фор.
Џрошле године друштво је прптекло у помоћ и помогло са 8.875. Форината тридесет и четири учитељске породице. Ма да је та сума поприлична, ипак друштво може да како ваља одговара свому циљу. То може да буде само за то, што све Функције врше чланови одбора