Učitelj
106 у
већу заједницу те да не буде вечита монета за поткусуривање. Станимо сви сложно на браник сталешке свести. "Слободно учитељ; ство ће дати слободан народ и развијати идеале и српске и словенске
Милан Смиљанић. Говори о слози и заједничком раду про: тиву општих словенских непријатеља. Учитељи су први позвати да воде борбу. Дан је свечан за покретање ове идеје, жижа је запа љена. Злотвори сипају отровне стреле међу нас да заваде и омразе Не дајмо се. Нек нам је девиза: Балкан балканским народима.
· Даворип Трстењаж наводи узрок за што нису хрватски учи-_ тељи "добили мандат за решавање о ступању у савез.
- Д: Грнчаров отпочиње свој говор лепом. шалом како ве он пола српски а пола бугарски говорити. Благодари г. Јов. П. Јова новићу што је заступао ову идеју. Он је овде приватан човек али, је за то да треба да сви. прихвате ову идеју и Срби и Бугари и Хрвати и Словенци јер је у њој спас.
Урош Благојевић изјављује да је Учитељима у Краљевини ; Србији ова ствар позната још од пре 25 година и да су они на, њој радили још од онога дана, када је наше Удружење и створено било. Пошто је прочитао један члан правила Удружења у којеј се и о тој заједници Словена помиње, изјавио је даље: да ће учитеље „| из Краљевине Србије.наћи увек готово на сваком лепом искреном. и озбиљном послу и њему је мило, што Удружење налази данас. за тај посао потпоре у свима српским и словенским покрајинама што значи, да оно те ствари цени правилно не од јуче, него јо од о 25: година: у
„Јов: Благојевић. Славин зборе! Дозволите и мени, да. У овој велеважном предмету коју рекнем. Ја сам са особитом пажњом _ задовољством пратио разлагања господе предговорника и мисли! да сам добро разумео и разлагања г. известиоца о оснивању савез југословенских учитељских друштава, и о задатку тога савеза, Нем сумње, да у првом реду припада благодарност српском Учитељском Удружењу у Србији, да: смо; се на овом знатном конгресу и. састати могли. Његова је заслуга, што је учитељство у Краљевини Србиј и радом и угледом толико одскочило, да му у сваком. погледу, "служи на: част и дику, а: нама: осталима на подстрек, па и овом конгресу. Ово учитељско удружење, његов рад и успеси очевида су нам пример, шта се све учинити. може, само кад се ради, па и. замисао о савезу југословенских учитељских друштава за извесно ће се остварити моћи, само ако око њега братски и сложно пора-