Učitelj
760
просвету него до сада, имамо разлога да верујемо и с тога, што је данашњи Министар просвете образовао комисију од 10 београдских учитеља и ставио им у задатак да му одговоре на ова питања: | 6
1) На који би се начин могла ширити писменост у народу, и како би ова што пре продрети у масуз2
"23 Да ли се оно знање, које се добије у осн. школи, задржава и даље код деце, или ишчезава, шта је томе узроке — .
8.) Како би се и на који начи наставило основно знање и после свршетка осн. школе, код оне деце која не продужују школовање» —
4.) Како би се могле уредити продужне школе» —
9.) Да ли данашње осв. школе дају довољне резултате»
Бићу слободан да према овој расправи изведен и одговоре на ова питања.
1) Одговор на прво шитање био би овај. Најбољи и најсигурнији начин за ширење и одржавање писмености у маси нашега народа јесте обавезно похођење осн. школе, "бода учење у њој траје најмање 6 година (од 7—-13 ГОД.)
Но док се ово потпуно не изведе — а на то ће се чекати
још доста година — народно школовање удесити тако: ај да основна школа траје 4 године:
6) установити зимске течајеве за оне, која не походе осн. школу (од 12—15 година) а у којима ће радити учиТељи основних школа у четири зимска месеца сваки други дан за две године;
в) удесити подесне програме како за основну школу, тако и за зимске течајеве и продужно школовање;
г) установити при свакој школи ђачке и народне књижнице и читаонице, за ђаке и одрасле; књиге и листове слати бесплатно, а држава нека се стара, на који ће их начин издавати : | ___Д) установити путујуће учитеље за одрасле, који изјави
а ва
га са а.