Učitelj

50

кад сам видео код Г-ђице М. Глигоријевићеве у Шапцу одличан успех у овоме. Она је својим младим ученицама у П разреду, поред осталог, предавала о Јаировој ћерки, и на М и М ступњу их научила неколико прикладних псалмова. И кад вам девојчица заврши своје излагање догађаја речима: Господ је близу свију који га призивљу у истини. Он испуњава жељу онима који га се боје, тугу њихову чује и помаже им. Господ отвара очи слепцима и подиже оборене. Он чува све који га љубе, а безбожнике све ће истребити. Хвала Господу нека говоре уста моја и нека благосиља свака ствар име његово увек без престанка... Онда је то несумњиво савршеније и дирљивије, него ли оно педагошко ачење, како је Богородица била добро дете, давала својим другарицама крижуље и прописе; ређање ког датума кој празник пада и остале багателе. Други је случај тако исто био за мене врло пријатан, кад сам код Г. Славољуба Панића учитеља у Салашу затекао ђаке како читајући Св. Писмо у ГМ. разреду и тумаче еванђелске изреке.

"Сума: Веронауку предајте по методичком ступњима у све штеним причама и из њих изведите Катихизис. Ручна књига да вам је Св. Писмо које ћете добро познавати и местимице преду“

зети извесну коректуру. О ф . Љотић, проф.

КЊИЖЕВНИ ПРЕГЛЕД

ћ). РЕФЕРАТИ

а) О СРПСКИМ НОВИЈИМ КЊИГАМА

Размишљања, књига друга. Написао Стеван Ј. Радосављевић Бдин. Београд 1907. На 8-ни стр. 298. Цена 2 динара.

Пре 11 година писац је штампао прву књигу својих „Размишљања“, у којој је било говора о души човечјој и о животу природе, о томе како човеком владају природне и друштвене силе, како је зло условљено друштвеном организацијом коју треба мењати, т. ј. ослободити човека еказотске потчињености. У овој другој књизи писац иде даље. Ради социјалног преображаја претходно је потребан умни преображај: Потребно је спремити нове генарације, подобне да изврше реформу друштва. И то треба да је циљ

о6

И