Učitelj

657

Најпоузданији пак начин за стварно и повољно решење овог питања, по нашем мишљењу, јесте овај:

а) Да се трећа алинеја чл. 35. закона измени у том смислу, да комисија, за свако упражњено место (одељење), предлаже Министру по једног (место по двојицу) кандидата, који од свих пријављених за то место има највеће поро дичне и друге потребе и најбољу квалификацију. Тим на чином стечај не би ништа изгубио од свога права а била би искључена могућност злоупотребе од стране комисије и Министра. пошто би комисија морала да за сва места (одељења) предложи најбоље кандидате морао својим пот: писом утврдити у предложеним местима;

6) Да се томе (35. члану дода нова одредба, по којој би чланови комисије могли бити осетно кажњени за доказану неправду и злоупотребу, а на тужбу учитеља, коме је та неправда учињена при предлагању за стечај, у ком би се случају и жалио Државном Савету ради поништаја тог, за њега неправедног премештаја. Та би права требало дати (на тужбу и жалбу) и свима оним учитељима, којима тим распоредом, незаконито и неправедно, није дат премештај, већ су на њихова места премештени млађи или неспремнији учитељи. Онда би чланови комисије, хтели не хтели, мо рали поступати тачно и правилно при предлагању учитеља за премештај; -

в) Да се томе истом члану дода друга нова одредба, да се цео записник комисиског рада на стечају оштампа преко званичних новина или „Просветног Гласника“ тих дана, кад изађе и учитељски распоред. Тај оштампани комисиски записник био би верно огледало праведног или неправедног, односно законитог или незаконитог рада комисије и Министра у извођењу стечаја, што би било од неоцењиве вредности за све учитеље, а нарочито за оне. који сматрају да им је тим распоредом учињена неправда и незаконитост, да би могли, у том случају, тужити чланове комисије и жалити се Државном Савету за незаконит премештај, односно незаконито запостављење; и

г) Напослетку, да се томе истом члану дода трећа нова одредба, да се наставници, који нису могли бити преме-