Učitelj
880
Ну, за репрезентацију свега тога, не постоји какав нарочито одређен, ма и најмањи, повременик или друштво, што би служили овоме покрету, — већ је целокупан обострани зид подвојен. Такав орган, који би документовно потпуну заједницу целокупног рада на том пољу, не постоји. Док све гране које су поменуте и целокупан живот траже и доказују да је психолошка разрада и нужна и пресудна. — С тога је и долазило, да многа и многа открића, нису одмах за општа проглашавана, већ остајала као производ испитивања извесних метода на извесном пољу психичких објеката“,...
И, да би се што пре и што моћније дошло до заједнице општега рада и научног испитивања на пољу психологије — оснивањем овога часописа то се жели и покушава чинити.
До сада имао сам у рукама 1. и 2. свеску у којима привлаче пажњу чланци: — Вилајм Штерн Чињенице и узроци душевног развитка и чл. Јох. Кона и Вернера Гента — „Говор и пажљивост“ Од интереса је низ чланака у којима се излаже стање примењене психологије у овим државама: Немачкој (ртапп) Енглеској (Ман) Холандији (Меутапз) Аустрији (Мпазек) Шведској (Аш) Нор"вешкој (Ла).
Шест свезака чине једну књигу од преко 38. таб. са многобројним табелама. Књига стаје 20 м. –
Јена.
- Жав. М. Радосављевић учитељ
КЊИЖЕВНА ПОЛЕМИКА
· ОДГОВОР
КРИТИЧАРУ МОЈЕ „Нове РАЧУНИЦЕ“ ЗА ШПР. НАРОДНИХ ШКОЛА.
Г. Св. Поповић учит. београдски штампајући своју критику на моју Нову Рачуницу за Ш р. пао је у једну заблуду. На име он држи да треба уџбеник за децу и упуство за учитеља да буде једна иста књига као и да уџбеници треба у свему и свачему да замене живу реч учитељеву и да све оно што деца треба у школи да чују и науче треба да науче само из уџбеника. Па не само то него г. Поповић идентификује Рамуницу са Методиком рачунске наставе и зато тражи да је рачуница написана као какво упуство