Učitelj
ПРОСВЕТА У СРПСТВУ И СЛОВЕНСТВУ 59
ника цркв. шк. општине. По подне је био извештај надзорног одбора, из кога се види, да је одржао три редовне седнице и нашао све у потпуном реду. Тада је посетио скупштину г. др. Паја Ра-
досављевић, кога је скупштина бурно поздравила. Затим је читан ПОСЛОВНИК.
Прорачун за 1908-09. г. скупштина усваја осим једне рубрике.
Међу предлозима одбора, које је скупштина примила налазе се неке промене друштвених правила, даље, да се замоле све општине, да се упишу за утемељаче или добротворе и да „Срп. Школа“ излази једанпут месечно на 2 табака и да јој је цена за чланове 4 к. а за нечланове 6 к.
Други дан скупштине држао је предавање г. др. Паја Радосављевић „О аутономији педагошких наука“. Ово предавање ће се штампати у „Срп. Школи“. Оно у главноме обара старе назоре у васпитању и заступа нове правце! После предавања била је дискусија, а скупштина је изразила г. Радосављевићу највећу захвалност на предусретљивости. После овога били су предлози чланова између осталих и ово: да Велики Савет шаље сваке четврте године по 4 учитеља на вишу педагогију. Даље да се умоли Епархијски Савет, да би у натечају за епархијског надзорника укинуо трећу тачку у којој се тражи грађански испит. Да се уреди одношај између учитеља и општина. После је објављен избор. У главни одбор су ушли: гл. Стево Калуђерчић, Јово Богданић, Лала Јакшићева, Јелка Милошевићева, Риста Шушљић, Урош Авдаловић, Милан Шутвић, Манојло Пушкар и Милош Поповић, као заменици: г.г. Коста Травањ, Јово Вуковић, Милан Шушљић, у надзорни одбор: Саво Вученовић, Вељко Чубриловић и Бошко Илачевић, у анкету: су изабрани Никола Алинчић, Славко Косић, Павле Чолић, Јелена Адамовићева и Бранка Шувакова. По своме праву председник је анкете главни надзорник г. Вој. Борић. На
скупштини су дошли многи поздравни телеграми из Србије, Војводине и из саме Босне и Херцеговине. ,
29. скупштину завршио је г. Богданић захваливши се члано-
вима на посети и достојном држању. Идућа скупштина биће у Бањој Луци између 15. и 25. јуна 1909. године. |
Б) У СЛОВЕНСТВУ
РУСИЈА.
После руско-јапанског рата опажа се у Русији јаче кретање и настојавање око реформисања културно просветних институција.