Učitelj

Трећа гим. Копија у Београду К. Бр. 1851/07 ме.

ОДГОВОР Г. ВРСАЛОВИЋА _ 265 90. јануара 1908. а

Министарству Просвеше и Црквениг Послова

На акт министарства ПБр. 20008 од 13. дек. прош. год. потписани, по консултирању са наставницима који понајвише употребљавају таблу Н. Врсаловићи, слободан је поднети овај извештај.

У овој школи је већ друга година како се употребљује искључиво у свима њеним одељењима табла проф. Н. Врсаловића. Ова се табла разликује од старе црне табле у томе што се на њој пише црном, црвеном и плавом кредом по белој артији. Артија је врло проста, механизам схватљив, само креда није довољне консистенције. Сви ситни недостатци отпали би врло лако уз нешто мало више трошка око израде, а извесно и израдом у већим количинама; јер г. Врсаловић још ради ту таблу у малим поруџбинама па према томе и с малим средствима.

Али таблом Н. Врсаловића ишчезле су из школе већ једва сношљиве махне старе црне табле, која је најдуже пола године црна, а после је више бела, јер се лако скида њена црна боја. Нестало је и оног честог брисања а због тога и неминовног понављања по неколико пута једне исте ствари. Нестало је једног узрока за стално прљање ученика, наставника, па и саме школе и 'њенога ваздуха оном прашњавом кредом.

На против с таблом Н. Врсаловића дошла је у школу она јако потребна прегледност рада наставниковог; дошла је она доказана непрекидност у извођењу сложених математичких и физичких образаца, чега на старој табли није могло бити. Тиме је нестало и оне потребе писменог понављања по неколико пута једне исте ствари, пошто се целокупан рад сваког, маи најсложенијег обрасца може имати свагда пред очима. Нестало је и оне незгоде за ученике да у непотпуности ухваћених бележака морају наставника салетати да им целу ствар понавља. Нестало је и оне потребе, због недовољног времена, несвршену ствар на једном часу, почињати изнова другога часа. Нестало је могућности и за често ђачко негирање онога што сами нису тачно забележили или научили, пошто се написано не брише, а могуће је свагда спорну ствар потврдити.

Напослетку и наставник мора бити исправнији у своме пд-