Učitelj
КАЗНЕ ПО чл. 24. школског ЗАКОНА 383
у чл, 24. казне за родитеље, који своју децу неуредно или никако у школу упућују. Одредбе овога закона које се на казне односе либералније су него његових предходника. То је — по моме уверењу — и разумљиво и право и савремено Законодавац је имао права веровати, да је народна школа за скоро цео ве« свога рада освојила себи толико терена, да су оштре законске казне непотребне да већ уписате ђаке у школи и одрже. Дух времена у коме живимо захтевао је ову либералност и мени је мило што је то српски законодавац уочио и одазвао се.
Чује се — по неки пут — из редова наших учитеља, да одредбе о кажњавању треба пооштрити. Такви захтеви су и неразумљиви и несавремени. Још нешто, они су незгодан коплименат у нашој школи и њеним радпицима. Кад год сам чуо овакав захтев из редова мојих колега, увек су ми дошле на ум оне речи: „Тешко теби Чупићу Стојане, кад те деца од Турака бране“. Па зар збиља није немило чути, да се тражи, да строгост закона доводи и одржава децу у школи г
Не треба ме, никако, разумети да сам ја у опште противу кажњавања по чл. 24 на жалост увиђам, врло добро увиђам, да се ми морамо, можда још за дуго, помагати и овим срествима. Само ја верујем да су казџе предвиђене садашњим законом довољпе и да никако не треба мислити на пооштравање њихово.
Треба све учинити да до кажњавања ђачких родитеља не дође; треба захтевати: довољал број школа; добре школске зграде снабдевене са свима потребама; довољан кадар добро спремљеног п љубављу за посао задахнутог наставничког особља олакшати школов ње сиромашне и инокосне деце; практичне програме и планове; вођење рачуна о пословима и потребама нашега народа (радно време); особита пажња при уписивању ђака у школу (ово је особито важно, и у овоме се врло често греши), скрупулозна примена законских одредаба; нарочита брига у почетку сваке школске године да се брзо п енергично поведе и сврши рачун са изостанцима ђачким.
Кад се горњи захтеви у свему испуне, онда ће бити сасвим излшшне законске одредбе, које ће казнама школе