Učitelj

212. 5 УЧИТЕЉ

Због тога су многи педагози противни заједничком васпитању мушкараца и девојчица, нарочито од тринаесте године, када се јавља полна зрелост. И резултати природних наука говоре више за деобу него за заједницу васпитања оба пола и траже различне наставне методе и програме. Ма да се заједничко васпитање оба пола у средњим и вишим школама-не може безусловно усвојити, ипак га за народну школу не треба олако одбацити,

Да видимо још спољашње уређење народ. школа. Све школе у Америци деле се у народне и више и школе. Народка школа, Рађне Зећоој, има нижи и вити течај: Ртитагу зећоој и Отапштаг зећоо]. Њима као допуна служе: Чејес| зећоој, 5иррјетепјагу Соптве, Шећ зећоој и Плоп зећоој. У великим градовима на истоку и у унутрашњости имају Ргштагу зећоој и Отаттаг већоо! засебне „управитеље, принципале.

На западу су обе школе спојене у Пазфеј зећоој, у којима

„до највиших разреда заједнички уче оба пола.

КЊИЖЕВНИ ПРЕГЛЕД

Књиге задужбине Димитрија Стаменковића.

_ Водољуб од П. Бурда, с француског Јов. М. Јовановић.

Шта ћемо и како ћемо, од Павла Аршинова. Обе књиге штампане у државној штампарији а издала „Задужбина Димитрија Стаменковића“.

Један редак добротвор Орпског Народа пок. Димитрије Стаменковић, бив. трговац београдски, оставио је 300.000 дин. да се оснује књижевни фонд, који ће носити његово име, пи да се из тога фонда, кад достигне суму од 400.000 дин. а из приплода, сваке године одштампа по једна књига и бесплатно разда Српском Народу. Књиге штампане из овог фонда издаваће се једанпут годишње, у једној свесци а само са следећом садржином: а) о Српетву и српској мисли, 6) о отачаствољубљу, в) о вери, г) о моралу и истини, д) о раду и приљежању и е) о чувању здравља.

Ове књиге, по дародавчевом мишљењу, „најбоље би било растурати чрез школске деце.“ — Тако је и урађено.

Родољуб припада 1906-ој години а Шта ћемо и како ћемо припада 1907-о] години.