Učitelj

ЈОШ НЕШТО О ИЗДРЖАВАЊУ НАРОД. ШКОЛА 629

Кад после овога други човек донесе рецимо, 10 дин. за пор:з, благајник ће и њему одмах урачунати од сваког дин. по 0,06 п. за школу, што чини 0,60 п.; па ће тих 0,60 п. завести, (на име тога човека), у рубрику школског приреза, а остатак (9,40 дин.) завешће у друге рубрике дневника касе. Ит.д.

На овај начин наплата школског приреза ићи ће увек процентуално сразмерно према суми 'натлаћеног пореза, а неће бити све у дугованој порези, као до сад.

Да се пак поједини школски благајници не би служили школским парама, на штету школе, а изговарали се да немају школских новаца, мислим да би требало завести (узаконити) ово, да школски благајник пред пореским благајником заводи у свој дневник што буде примио школског приреза и да то обојица овере својим потписима. На овај начин учитељи ће увек знати колико је кад благајник примио. А ако би то благајник крио или из ината неће да каже учитељима, они ово могу дознати и од благајника пореског, јер се то може видети и из његовог дневника касе.

Нема сумње да би најбоље било кад би општински благајници предавали школски прирез непосредно школским благајницима, а не овим да се задаје пореским одељенима нов посао, али шта ћемо кад су они и кметови већином немарни према школи, кад им издржавање општине прече него школа и кад они школу не сматрају као своју потребу.

в #

У овом чланку Ст. Н. Д. додирнуто је и питање о набавци књига, прописа, цртанака и других ђачких потреба по селима, коју би требало да изврши окружни школски одбор на цео свој округ, по чл. 64. т. 1. закона о народним школама, и казао је све незгоде данашње неједнакости у погледу те набавке.

Као што је познато, такву набавку ђачких и школоких потреба обуставио је министар финансије, још прве године примене овог закона, ако се не варам, у интересу штедње, јер су те цифре изашле ужасно велике.

С тога ћу ја овде казати како сам набављао те ђачке