Učitelj
ЈОШ НЕШТО О ИЗДРЖАВАЊУ НАРОД. ШКОЛА 631
школском одбору и родитељима н: решавање. И кад неки школски одбор решт да све ђачке пошребе за све ђаке жоће да набавља из свог школског буџета, са свим је дозвољено и самим законом, кад законом није друкче предвиђено.
Да је набавка ђачких потреба школских одиста по све рђава — никаква — и да је крајње време да она поправи и заведе нов, добар, начин те набавке, уверио сам се идући у ревизију за ове последње 4 године. У многим школама нема сунђера ни на испиту, нема прописа ни цртанака, или једно има друго нема. Нигде није исписан цео ред прописа. поступно, редом, (добр. 20.) него је већином, писано преко реда. Душа ваља, томе је узрок што у књижарама нема увек свију бројева прописа ни цртанака. Услед тога нам је и слабо писање по школама, а цртање је скоро ни ако. А за вежбанке се по селима готово и не зна.
Сем тога што нема у књижарама увек свију бројева прописа, и цртанака, набавка њихова у селима рђава је још и с тога што сваки учитељ-ца нема увек толико да може за своје новце свг ђачке потребе шк-лске за све ђаке.
ћна М. Станојевићева, уч. — Умчари.
Шкопски музеји, стапне изложбе учила и школ. библиотеке.
— по Беегеру. —
(Наставак)
Школски музеј у Загребу.
Садашњем школском музеју у Загребу претходиле су изложбе учила које су биле отваране за време учитељских скупштина 1871 и 1892 г., од којих су многи предмети садашњег хрватског школског музеја наслеђени. Ну прави и непосредни повод постанка, данашњег школ. музеја у Загребу је међународна светска изложба, у Паризу, одржата 1900 год. На тој изложби је и хрватско школство имало свој одељак, који је био доста добро снабдевен и лепо уређен, па је цео тај садржај предат новооснованом школском му-