Učitelj

112 УЧИТЕЉ

своме нахођењу може користити овим задацима, попуњавајући их, гледајући на укупност услова, при којима ради.

Задаци за цртање на памет.

Нацртајте сваки кућу у којој живите.

Нацртајте шталу.

Нацртајте шталу за краве.

Нацртајте кокошар, где се затварају пилићи.

Нацртајте кућицу, у којој спава пас.

Нацртајте ми, какве су ваше играчке.

Ко има код куће колица; Нека их нацрта.

Нацртајте ми ваше лутке, пса, маченце, краве и т. д.

Нацртајте ми цветић мака, метлу, мајкину душицу, татин фењер, и Т. д.

"Хајд да нацртамо све справе којима, се ради у штали, врту, грабуље, брану, лопату, виле и т. д.

Хајд да нацртамо алате столара: чекић, секиру, ренде ит.д.

Хајд да нацртамо алате каменоресца, ковача, обућара; хајд да нацртамо ствари са којима има посла куварица ит. дД.

Нацртајте ми, какав је у чијој кући собни намештај.

Нацртајтекочије, шарабан (отворена кола са неколико седишта), пролетку (мала, округла и лака кола), каруце, саоне и т. д.

Нацртајте, ако живите близу реке или мора, оно што сте видели: чамац, скелу, барку, јахту, лађу ит. д.

Нацртај (или ми реци помоћу цртежа), где си живио лети, где си брао печурке, у чему си се возио по реци ит. д.

Разуме се, да сва деца нису у стању све побројано нацртилим, но већина ће дали задовољавајуће цртеже.

Цршање од себе.

У овом сам вежбању узео стуб, но он се може одлично заменити пањем, каменом, орманом, чиме буде најзгодније. Ако предавач нађе за потребно он може почети цртање сам, т. ј. први нацртати предмет од оних, о којима је реч али не више; подражавајуће цртање овде је неумесно. Ја узимам стуб, да би почео од нечега што је просто.

1. Нацртајте ми стуб и на њему да лежи лопта. Нацртајте и на њега оставите котарицу, кафез, метите на њ мачку, веве рицу, сову ит. д. |