Učitelj
300 У ЧИТЕ Љ
2.) Свесно перспективно гледање почиње у дечака од прилике са седмом годином, а у девојчица са деветом. У десетој години живота скоро у 50% дечака огледа се јасан“ осећај за, перспективно изражавање. У девојчица се то У ИО тек у тринајестој години.
3.) Приказивање по представи у детета је боље него ли приказивање по природи.
4.) Прерано развиће графичког изразжаја не условљава се само са интересовањем о предмету и са упутом на полно посматрање, већ и помоћу подражавања сликовног приказивања овог предмета, што потече од туђе руке,
5.) Развиће графичког израза јако зависи од развића схваћања једне целокупне форме. Свака стварна настава која захтева ово схваћање, уједно унапређује и уметност цртања.
6.) Дар за графичко изражавање видних представа у дечака, је битно веће него ли у девојчица. Узрок ових појава не лежи у већој способности посматрања појединости у каке појаве, већ у бржем и потпунијем схваћању целокупне појаве.
Т.) Прерано велики дар за графички изражај само се онда може развити, ако он има дар за представе. Прости дар памћења ва форме појава тешко да може постићи велики уметнички развој.
8.) За карактеристично а тиме и за уметничко приказивање ралика и простора налази се већ у седмо и осмогодишњи дечака и потребан дар и потребна способност цртања.
9.) Дар за орнаментално украшавање површина и предмета јавља се врло рано и то одвојено од дара за представе тела и простора. |
10.) Девојчице по свој прилици су раније а можда и јаче развијеније за ритмичку декоративну површину.
1.) Декоративна смисао развија се у детета без обзира на део, што се односи на деловање боје, и то лакше псмоћу технике четкице („К]асћепјесћијк“) него ли помоћу цртања оловком или пером („П епђесћик“).
12.) Диференцирање графичке способности изражавања у деце једног те истог спола до осме године живота није знатно, но од то доба знатно расте све до четрнајесте године. |
13.) Врло велики дар за графички израз обично је у деце спојен са добрим интелектуалним даром.
14.) У сликовном приказивању простора деце потпуно без-