Učitelj
892 УЧИТЕЉ
(За ученице 7. и 8. разр. може доћи на место задатака из физике и хемије и по наставном плану проширена настава из науке о здрављу. У вези с њом треба обрадити најважније одељке из поука о животним намирницама).
Из области земљописа. Прегледно обрађивање Швајцарске с нарочитим обзиром на привредне односе. Земља као небесно тело.
Из области историје. Историјске слике из времена од пропасти старог савезништва до данас. Поглед на политички развитак Швајцарске. Најважније из познавања устава. Укупно понављање швајцарске историје.
5. Писање.
У настави писања ученик треба да добије разговетан, правилан и брз (лак) рукопис. С пењањем захтева у погледу лакоће треба кроз све разреде пазити на коректност и лепоту облика и
" чистоћу извођења.
У 1—4 разр. пише се само латиницом; у 5 разреду настаје вежбање у обичном немачком писању, које треба у наредним разредима претежно употребљавати. Неговање оба рукописа једновремено и упоредо буни ученика и чини, с једне стране, да се азбуке измешају једна с другом, и с друге стране, да ученици ни
у једном од обе врсте писмена не постигну ону умешност, која се |
мора захтевати по редовно завршеном школовању.
За постизање доброг рукописа неопходне је потребно правилно држање прстију и руке; у интересу неговања тела треба неизоставно пазити и на природно држање тела.
За положај свеске препоручује се управан или нешто мало :
4 3
= ~
нагнут средњи положај, а као писаћи материјал тупо перо и добро,
мало сатинирана хартија. 1. разред. (Види немачки језик). П. разред. Вежбање малим латинским словима и цифрама. Ш. разред. Вежбање великих слова у латиници.
ТУ. разред. Вежбање у латиници ради постизања брзог рукописа. У. разред. Увођење у немачка слова; даља вежбања латини-
цом; арапске цифре.
МТ. разред. Вежбање у немачком рукопису до лакоће и у
латиници. Е МИ. и УШ. разред. Примена обеју врста писиња, нарочито немачког обичног у лепом допадљивом извођењу. “ (Свршиће се)