Učitelj

УЧИТЕЉСКО УДРУЖЕЊЕ 1013:

Груја Аџемовић вели, да из целога извештаја није ни сада стечено позитивно обавештење. Још се ништа не види тачно и одређено. Не зна се време: кад ће закон бити решен, зато очекује од председника искреност и тачан одговор.

Председник одбија сумњичење; јер све што је рађено, рађено је споразумно и сви су чланови били солидарни. Све што зна, он је то и казао. _

Дим. Лазаревић. Излаже ток рада управе на учитељском питању и износи разлоге зашто је Ванредна скупштина одложена. Највећи разлог за то био је писмен акт г, Министра Просвете, у коме је речено да ће се закон, пројект изнети још у току ове школ. године. Њему се чини. да има неки јачих сила од г. Министра, које и преко воље г. Министра, утичу на ток рада на нашем питању. То је политичка страна тога питања. И, кад се чују разлози за Ванредну скупштину, то је за то, што је скупштина јачи аукторитет и као такав она се за то и позива, а не да се популаришемо. Треба да будемо начисто: схватимо и ми наше питање као политичко, као што га и влада сматра; јер, ако се пројекат закона не реши сад, неће се моћи решити ни на јесен.

Дим. Соколовић, налази да је говор г. Лазаревића уместан, оправдан и логичан; јер је основан на разлозима, који су разумљиви. Свими желимо да се наше питање реши и он верује, да ће г. Министар насигурно изнети на решење наше питање још у овом сазиву; јер је то питање и у влади, на министарској седници „преломљено.“ И ако је скупштина (учитељска) по г. Лазаревићу јачи аукторитет он сумња да би у овим приликама позивање скупштине убрзало рад на решења нашег питања. : -

Тодор Г. Илић. По овлашћењу г. Министра Просвете има да саопшти неке податке, који ће сузбити неповерење и повратити веру код учитеља, да се на закону озбиљно ради и да ће се решити на задовољство свију. нас. У томе смислу могу вам казати ово: мишљење и рад г. Министра могу учитељство потпуно задовољити. Г. Министар хоће, да још у току овог скупштинског сазива изнесе на решење: Пројект измена у закону о народним школама, које ће измене обухватити најважније реформе а то је: #0-' бољшање учитељског положаја — плаше и попуњавање учитељских месша = конкурс. Други, општи део целокупног законског пројекта поднеће се на јесен.

Е За овим је изнето и неколико појединости из тога пројекта као: подела учитеља на неколико категорија по спреми и по новоствореним приликама после историских ратова; Почетна плата учитеља са квалификацијама, који су свршили учит. школу са испитом почиње са 1.200 а максимална плата 4000 дин. Остале врсте учитеља са мањим квалификацијама почињу са платом: 960, 940 и 1080: дин. и не могу напредовати до максималне плате сталних учитеља.

Рад се продужава, и одељак о платама у главном је готов. За сада се израђује предрачун по новчаној страни тога питања а ускоро биће готов и други део о конкурсу, који у главном остаје