Učitelj

САОПШТЕЊА О ЗАКОНУ О НАР. ШКОЛАМА 1027

Такве квалификације по садањем а и ранијем закону дале су им право за положај сталног учитеља, а рачунајући са таквим законским гаранцијама, они су и ступили у учитељску службу, и у њој остали.

Спуштање тих наставника сад на нижи степен, после толиког њиховог служења није ни правично ни у интересу службе, јер је позната ствар, да међу њима има тако исто одличних учитеља, као: год што има слабих наставника међу онима, који имају сведоџбе,. о свршеној учитељској школи.

С тога чл. 3. треба допунити, па у редовне учитеље и учитељице уврстити све данашње сталне учитеље-це који су свршили учитељску школу, Богословију, В. Ж. Школу, средњу школу са испитом зрелости и положили учитељски испит, као и оне, који су по свршетку тих школа постављени за сталне учитеље онда, кад се учитељски испит није ни тражио.

Пројектоване измене могле би да важе самоу будуће за оне, који ступе у службу под погодбама новог закона.

4, Члан 5. није добро редигован, јер се у њему путем негације утврђују квалификације. То није начин како се закони стилизују, јер остаје неодређено све што се хтело одредити. С тога би. у тај члан требало унети бар минимум школовања, иначе је он толико нејасан, да би се по њему за наставнике могли постављати и они, који су свршили само основну школу.

На крају истог члана где се говори о одпуштању, треба додати речи „и нахођењу Министра Просвете.“ јер овако изгледа, да отпуштање не може бити без предлога школског нлозорника.

5. Да би се спречиле могуће злоупотребе, те да наставници не би били одређивани на друге послове ван своје службе, потребно је у чл. 6. прецизније предвидети, кад се учитељи могу упућивати на другу службу, и кад ти се и колико ради тога може давати одсуство.

Сем тога у овоме члану треба одредити плату или награду учитељима заступницима, које он предвиђа, јер то није нигде одређено. 6. Држим да би се боље процениле квалификације оних лица, о којима говори члан 8. ако би о томе давало мишљење и Просветни Савет. а |

С тога би на крају прве реченице поменутог члана после речи „по“ требало додати „саслушању Просветног Савета и.“

7. Код чл. 9. треба назначити колико највише времепа може