Učitelj

'950 УЧИТЕЉ

представљати садашњост и давати директиве за набавку и израду настав. средстава. У њега је унето у почетку оснивања скоро све што је понуђено, само да се почне с тим послом и да воље на«ставницима за рад. То је било врло похвално, али је време дошло да се све то пребере и савременим бољим стварима замени у ин"тересу наставе, простора, материјалних издатака и лакшег одржавања. Он се мора стално и попуњавати а особито добрим наставничким радовима, који су јевтинији и који ће моћи престављати живот срп. народа.

Локал и управника музеја треба да да држава јер то ипак премаша снагу Удружења а сарадту на попуњавању може Удружење м даље задржати.

Учитаљско Удружење лаћа се многих послова а оно би могло – врло корисно послужити и себи и другоме путем издавача наст. _ срестава. Оно би само процењивало, извесним начином, која су срества најпотребнија и која оно може издати. Има срестава, која се путем штампарске и литографске вештине дају умножавати. Нека. «се тог посла удружење у прво време прихвати.

Да напоменем нешто још и о једној озбиљној сметњи за на"бавку наст. срестава.

И ако би се нашао одушевљен радник на пољу израде настав. средстава, страх га ухвати кроз какве иглене уши, мора проћи «сваки такав рад, који је често пута изложен чак и унижењу од оних „меродавних,“ који ни плајваз не умеју често зарезати, нити и сами шта у својој школи употребљавају од наст. срестава. Ја ћу 'овде престати и завршити свој говор са извесним напоменама. Кад је похвално, што учитељ доведе доброг јунца и донесе најкрупнији дулек на изложбу и добије награду, колико треба у толико више осудити наставнике, који на послу снабдевања школа за низ година _ ништа не учине или бар оно што су могли.

Чудимо се што један министар изазива код нас љубомору према капларима, што се у наш посао мешају, а мени се чини, да смо се ми у туђим пословима изгубили, а свој прилично занема· рила. Прво треба да уредимо своју кућу, па другоме да помогнемо. | „Један од узрока слабе трајности школ. знања код ученика јесте 'оскудица наст. срестава. “

Наш досадашњи поступак у овом погледу, оцртан је у овим "речима : „ја умирем под теретом рада а општина неће да ми олакша, _ па куд она неће, нећу ни ја, хоћу да умрем! У више случајева 4 даће општина помоћи на ту цељ, ако види трудољубива учитеља |