Učitelj

Из школског рада | 121

Ко још уме овако да показује куглице и да броји од 40—50 2 Де ти! Хајде ти! ит. дД : Тако пропитати све ђаке. Извадите каменчиће ! Са каменчићима деца ће изводити исте радње као и на рачунаљци. И. Представљање бројева.

Ко ће да изађе на таблу и да нацрта у четири реда

-40 шљива као усправне црте Изађи ти! — По колико ћеш да нацрташ у сваком редуг — (По десет). — Цртај! Ко ће да нацрта 44 шљиве Хајде ти! — Ко ће да нацрта 50

шљива2 — Хајде ти! Извадите таблице! (1, 2, 3). Нацртајте -46 кружића! Нацртајте 48 кружића и т. д.

Ш. Примена.

Бројање напред. Ко уме да броји од 40—50 2 (само чисти бројеви). — Ко још> Број ти! Де сад ти!ит.д.

· Бројање уназад. Ко ће да броји од 50 па назад до 40? Ко Бе још» Хајде ти! ти! ит Д.

Одређивање места. Који број долазн после 402 — (После четрдесет долази број 41) — Који број долази после 442 445). — Који после 462 — (47) и т. д. Између којих бројева долази број 422 — (Између 41 и 43). — Између којих бројева долази број 452 — (Између 44 и 46). — Између којих бро: јева долази број 482 — (Између 47 и 49) и т. Д. |

Сасшављање бројева. Од којих је бројева састављен број -442 — Од 40 и 4) — Који број чине 462 — (40 и 6) — Који број чине 482 — (40 и 8) — Који број чине 502 — (40 и 10).

Растављање бројева. Ко зна да растави број 42 на 4би још 2 Хајде један да растави број 45 на 40 и јошг Нека један растави број 47 на 40 и још Хајде један нека растави број 50 на 40 и јошг ит. Д.

Одређивање вредности бројева. Који је број виши 42 или 432 — 44 или 452 47 или 492 (Увек питати за колико је који број већи) — Који је мањи број 44 или 422 42 или 439 49 или 502 (Свуда питање за колико је мањи).

Напомена: Свугде где захте потреба помоћи се рачунаљком .