Učitelj

Просветни преглед 343

ИТАЛИЈА Школе на отвореном простору.

једна од највећих тешкоћа, које се појављују при организацији оваквих школа, јесте недостатак наставника спремних за овај посао. Као што се зна, у оваквим школама дете не сме бити остављено само себи ни један минут већ мора бити у сталном и интимном односу са својим наставником, како никада не би мислило о својој болести и бригама свога живота. сабог тога су установљени нарочити тромесечни курсеви за спрему учитеља таквих школа са овим програмом:

Теорија васпитања. — Школе на отвореном простору, њихова историја и њихов васпитни и хигијенски значај. Избор ученика за школу. — Плућна туберкулоза и њено лечење. — Храна, нега и физичко старање. — Физичко васпитање, игре и вежбе. — Педагошки методи и њихова примена. — Физички ресултати: тежина и мерење тела. — Интелектуални и морални резултати. — Будућност ученика у школама на отвореном простору. — Њихова професионална оријентација,

Практично васпитање. — Похођење антитуберкуларних болница. — Избор ученика. — Похођење једне школе за физичко васпитање и једне школе на отвореном простору.

Избор наставника, који ће походити ове курсеве, врши нарочита комисија. Поред осталих квалификација нарочито се тражи: да сваки кандидат мора бити потпуно физички и умно здрав, веома енергичан и приступачан и да не буде оптерећен много својом породицом.

Овакви су курсеви дали у Италији одличних ресултата.

= ШВЕДСКА Ђачке екскурзије.

Шведски лист „Народна школа“ износи за пример једну школу у Штокхолму, која је нарочито основана и уређена за пријем екскурзиста. Та школа има 22 кревета са осталим потребним стварима и удобностима и увек је готова да за време школског распуста прими 20 ученика и два наставника. Пошто свака школа има своју кујћу и најпотребније судове, то се екскурзисти њоме служе за спрему доручка и ужине, док им се ручак и вечера спрема у каквом народном ресторану. Ако се “