Učitelj

4650 Учитељ

"преко тога понешто преостане. Код њих је ушло у обичај, да „за спомен сваке домаће свечаности засаде по коју воћку или по које дивље дрво. У њих се не трпе сеоске, општинске и "друге вододерине, да их зуб времена глође: све је то пошумљено, да се сачува земља од квара с једне стране, а с друге стране, да је корисно употребимо и очувамо је за станиште "чуварима нашег воћа — ситним птицама као и за друге раз„новрсне користи, којих имамо од шума. — Свршиће се. —

МЕТОДИНА

Из Методике почетне наставе читања и писања.

Милош Р. Милошевић Јагодина. Поводом отворене дискусије 0 припреми за читање У |, разреду

Замерке које су, у „Учитељу“ за фебруар и април ове год, учињене припреми за прво читање од самих учитеља _JoB. Удицког и Милор. Вујанца, подесно су ми дошле, да овом приликом подсетим на гледиште о осн. настави, које сам изнео још пре непуних 30 година, у брошури Уређење нар. школа. Тамо се пледирало за „природно, практично, јефтино и просто уређење“, али без дубљих теоријских разлога и без довољне убедљивости за такво гледиште. Ни овде не мислим дубље улазити у разлоге којима се правда једно такво, данашњем супротно схватање. Зато и He држим, да ћу и овим својим кратким написом моћи разуверити од једног доиста погрешног мишљења и рада оне који чврсто верују да је све добро оно што сеи како данас учи и ради на припреми за читање у !. разреду. Разуверити о једноме и уверити о противноме начину рада, нећу моћи на овоме месту већ и с тога, што теоријске разлоге противу припреме за читање овде могу само наговестити, пошто ми је и сувише узан простор, да у њих потанко улазим. Ово ћу оставити за спис Настшавне Норме, који ће доћи на ред по објављеном Ш. делу списа Насшавне Методе.

У спису Наставне Норме показаће се, детаљније него у спису Наставне Методе, сва погрешност и штетност од крај-