Učitelj
2
Просветни преглед. 571
стање њихових родитеља или стараоца. У интернатима, који су уређени при тим школама, издржавају се сиромашна деца на државни трошак. Родитељи који нису сиромашни морају плаћати за издржавање своје деце. — И у Аустрији ради се на реформи учитељскога образовања. Након потпуне средње школе, мораће учитељски кандидати наставити двогодишње стручне студије на униврезитетима, којима ће се у ту сврху прикључити педагошке школе. Ту би се на слични начин обра-
'зовали кандидати и за средњошколску наставу. — У Доњој „Аустрији издан је нови закон о надзору над школама, место
окружнога школског савета и земаљскога, установљен је граБански школски савет и он ће примити дужности од оба та савета. — |
У Ишалији се помишља на реформу читавога школства, Израђен нацрт реформе поднела је социјалдемократска странка. Проф. 6. Сап! тражи и реформе свих школских надлештава. Предвиђа се трогодишња гимназија, затим пегогодишњи лицеј с три типа: класичким, модерним и знанственим. Ти би се типови разликовали у главном методама поучавања и грађевном основом (програмом предмета). Разред не сме имати више од 30, а школа од: 500 ђака. — Нацрти реформа учитељскога образовања датирају још од пре и за време рата (Нацрт миминистара Сгедаг а и Сгосе-а). Нов нацрт проф. Mondolfo предлаже, да учитељски кандидати стичу припремно образовање у популарним школама (вишим основним), затим предлаже нову поделу предмета и недељно 24 часа предавања пре подне, осим гимнастике, домаћег господарства и конверзације у страним језицима. То би се имало одржавати после подне. Такође последњи нацрт А. Мајоу-Ојтпи предлаже да кандидати приправно образовање стичу у петогодишњим популарним школама само тражи да се у њима проведу рацикалне реформе. У петогодишњим „учитељским школама“ (Senola magistrale)
"тражи да се осим францускога уведе латински. — Изјаловили
су се покуси са завађењем метода Пг. Мошеззог а, у основне
· школе. Комисија инспектора у Риму изјавила се, након про-
ведених покуса у две римске основне школе, против даљега
провађања покуса у свим разредима јавних основних школа,
с методама РПг. Мотезлот-а; комисија је констатовала да се 4*