Učitelj
Музички преглед 713
упознавањем „са неколиким формулисаним дефиницијама“. Напротив, он се доследно држи педагошких начелна поступности и очигледности. Он на пр. сасвим усмено тражи „да се од онога, часа, када се први пут спомене реч: тон, тон и оживи и отпева или одсвира“ и да се после стално, за све време упућивања ученика у музичку теорију делује код њих на чуло слуха. И кад би сви наставници музике и певања у нашим средњим школама предавали деци теорију музике са овако правилним схватањем ствари, кад не би теорију излагали изоловано од певања или од свирања, кад би примере за своја објашњавања узимали из деци познатих песама, када би уопште у теоријској настави својој ишли од познатога непознатоме, од конкретнога апстрактном, од примера правилу, — уложени труд наставников би извесно уродио неким плодом.
Књига г. Милојевића допринеће, уверен сам, да се од сад у настави певања пође бољим путем. Она обухвата, системски распоређено и потпуно јасно изложено, све градиво из области ритмике, мелодике и динамике које је програмом прописано за 1 р. средње школе као и све друго што може допринети да се лакше уђе у храм музичке уметности. Богато примерима илустровано, све је ту речено и ништа није изостављено што треба да зна онај који се.ма у којој мери бави музиком. Строгом недагошком стручњаку може се сувише доследно систематисање градива у књизи намењеној ученицима | р. гимназије учинити као мало основано, може се човек; у најмању руку, бојати да ће малим гимназијским ученицима бити досадно то претерано потпуно излагање, ма како да је оно иначе и тачно и јасно. Али при таквим помислима треба пре свега имати на уму да се наставник некога предмета не мора дословце држати уџбеника намењенога деци ни по реду излагања ни по облику садржине у њему.
Напротив, наставник ће често боље радитиако буде предавао независно од уџбеника и ако ученицима само скрене пажњу на она места у уџбенику која могу олакшати његову наставу. У сваком је случају добро, управо врло добро, кад је уџбеник системски уређен и кад је што потпунији. У таквом ће уџбенику ученик, и кад наставник његов не предаје системски, лако наћи оно што му треба. Деци сухопарни предмети, као што су, на пр, LN матерњег језика и теорија
Учитељ 8