Učitelj
Књижевни преглед | „407
| Како је у после ратном животу нарочито пољуљан свачији мир и спокојство, а са измењеним економским односима, настао и други морални идеал, то се осећа све више код до маћег васпитања. Капитализам је порушио домаћи мир, деца се остављају сама себи, улици и околини, те је морални пад све бржи,и осетнији. Спас лежи у самоме друштву, које мора да има на уму све ове изнете околности, те да деци створи занимања, да код леце буди вољу за радом, за продуктивним радом у дечјим домовима, у дечјим заједницама.
И ако је Ото Риле црпео своје погледе из немачког живота који се разликује од нашег у толико, што је више индустријски а наш ситно-произвођачки, због дубоког схватања нужности измене васпитања уопште у духу савремености, у овој књизи наћи ће свако, ко се занима педагошким пита њима, врло напредних педагошких и социјалних питања расправљених са социјалног гледишта, те је препоручујемо друтовима за школске књижнице.
Београд, _ ; Дим. Ђ. Дим.
- Б)Е БВАНИХ | — А) Немачких Volkserziehung: Eine Erneurung Erziehunpswissenschaft in Umrissen. Mit fiimnf Figuren und einer Tabelle. Berlin, Ртезден &Leipzig, Vetflag von.L. Ehlermann 1921, crp. од 223. од Д-рВ. Лаја
— Свршетак —
3. Управа васпитања.
Васпитачки рад је један од најбитнијих саставних делова културе. Стога је једна од највиших дужности културне државе да се савесно побрине за добро уређење и управљање васпитања, Целокупни делови управе васпитачког рада морају се схватити и сабрати према начелу животне заједнице и темељу једног јединственог народно-просветног плана као чланови једног организма. Д-р Лај овако излаже те чланове просветно-васпитног управљања:
1. Месни васпштни (просветно:школски) савеш; образује се избором из круга родитеља, учитеља, свештеника, васпитнопросветних саветника, васпитача подмлатка и чланова општинске управе; | |