Učitelj
Књижевни преглед 565:
са човечанство, али ће као што лепо каже Анашол Франс увек ће бити дебелих и мршавих високих и малих растом, богатих и сиромашних...
Поштовање детета и његове душе то био природни ослонац за свестрано његово развијање у правцу његових моћи и способности — у правцу његовог индивидуалитета, јер Ње живот моћи да користи све те моћи и снаге, које сеу њему скривају и тада је постигнуто од живота право уметничко дело. -
~ Право уметничко дело створиће се од човека онда, ако се дете телесно и духовно развије правилно и хармонијски.
За правилно телесно развијање Ритер препоручује да. са деца навикавају на рад, на умешност, на памешно дружење, на чистоћу у мислима.
За духовно развијање потребно код деце развити разум,. осећање и вољу.
Најпогодније место за развијање разума јесте школа. Она: треба то да чини темељном наставом. Морамо признати да је настава по нашим школама насилно присиљавање на напрезање, те се стога врло мало наставом утиче на развијање разума, обзиром на резултате наставе, а оно долази са годинама само по себи. Свакоме је позната чињеница, да се у зрелијим годинама лакше схвата. Зато би требало систем школовања тако и удесиги, без много теорисања о ступњевима развића. Настава треба да је темељитија, али да не прелази моћи дечјег схватања, нити пак да стоји испод моћи схватања.
Развијање осећања код деце је тако исто важно, јер су осећања најсубјективнији део живота, па зато и најунутрашњије и највластитије што имамо. Осећања стварају вредност ономе, што мишљења само фиксира, и зато што осећања нису самостални доживљају, него увек зависни од осећаја, представе и њиховог свезивања, њих треба стварати елементима и исходима за које пријањају, пазећи при овоме да се увек стварају позитивна осећања и да не пређу у афекте, На који то начин треба извести врло лепо нам износи Ритер у одељцима: од VI no XIII. j
Идеал васпитања треба да буде стварање јаке и добре воље. Из јаке воље изводе са све индивидуалне врлине а из