Učitelj

610 Учитељ

ритет врло је важна ствар, за одржање заједнице људске, да се још у раном детињству развије у омладини појам о Богу и страхо-поштовање према тој непосредној сили и моћи као и на вршење религиских дужности. Без тога падају сви ауторитети и основе социалног живота постају немогуће....

Прве појмове о Богу, у мале деце лепо слика наш признати књижевник Р. Домановић у својој причици „Божје сузе“, које, поред свеколике данашње наше неморалне „модерности“, ваља свака добра мајка, да улива у душу и срце свога народа Јер:

„Молитва, којом се дете моли Богу глас је и вапај невиности. Цвет умиљати, што расте, цвати и мирише.... Мило је гледати дете кад се моли!... Прах, зрно праха, моли се Некоме, који је већи од сунца, дубљи од мора. Дете с људима не 'зна говорити, али се Богу уме молити“.... Љ.В.

Из наведеног види се, одакле треба почети васпитати моралну природу човекову и поступно је приближивати Савршенству (Богу).

Према ступњу узраста и школовања, мењају се и модификују нијансе свести о највећем имену, тако, да се, у одрасле школоване омладине, временом развије у морални закон и моралну вољу, која ће тражити Бога, да му се диви, а простоме свету, не дирати и не ружити његову побожност, већ је потпомагати тако, да се она с генерације на генерацију преноси са извесном дозом поступног паметног допуњавања и објашњавања, а сузбијањем верских заблуда и затуцаности...

Врло важно и једно од најважнијих питања је: кад треба почети учити децу религији2!2..

Сви и највећи светски умови слажу се, да овај најважнији посао треба почети онда, кад дете отпочне јаче и познавати природне појаве посматрањем околине.... То треба изнајпре да буде дело и плод материне речи, јер она нам од раног дедињства подиже памен Ономе, кога очи не виде са речима:

Кара Бога, чедо моје!7!

Да завршим. |

Било појединци, било породице, било читави народи потискује се и смењују на светској позорници....

Неумитни закон Вечне Правде, споро, или поуздано брише с лица земље све, што у себи носи клицу нездравога и не моралнога. За тб има небројено примера и у нас и у других

| i i 3 '