Učitelj
Општа педагогика 637
којима она може обогатити религиску мисао, па чак и онда када би та религиска мисао била роб црквених догама. А сад да пређемо на наше закључке, Ми смо покушали да одредимо улогу филозофије у култури. Идеал филозофије, како смо га ми схватили, није исти за све филозофске школе. Ово одређивање идеала извршено је формално. С материјалае тачке гледишта ми смо се дотакли нскојих проблема, не улазећи у саме детаље њихових решења, Ми смо се руководили максимом која учи, да човек постаје све већи у колико циљеви које он себи поставља постају све узвишенији. Очевидно је да идеал који захтева за филозофију централно место у свакој култури људској, превазилази индивидуалне снаге сваке филозофије, а, вероватно, и снаге целокупног човечанства. Али, шта мари! Неком чудном и трагичном антиномијом сваки напор филозофије, која шежи да нађе апсолушну тачку мира за људску мисао, завршиће се једном јереси; а та ће јерес, приликом појаве какве стварно велике филозофије, покренути на нова научна истраживања и изнова пробудити у срцима осећања едне дубоке религиозности. С француског, Милан Р. Видовић. cand. phil.
— Kpaj --
ОПШТА И ПРИМЕЊЕНА ПЕДАГОГИКА
Mr. Hiibler
Односи између етике и пенхологије с обзиром на задатке васпитања
Етика поставља циљ, без кога није могућно свесно и по плану утицање старијих генерација на млађе. У овоме је
Учитељ a