Učitelj
650 Учитељ
се групе од две или три речи, од којих свака подлежи једном логичном принципу везивања, тако: југовина — поводањ, вредноћа — похвала итд. или: лађа, море, бура итд.
Износи се свега петнаест група и захтева се, да се при понављању прве речи репродуцира друга или друге две.
Поступак тестова даје могућност, да се постави интелигенција по раду и рангу и да се тако нарочито обдарени ученици упуте на више школе. Тиме се ипак може мало стати на пут социјалној неправди, која омогућава више образоване само деци имућних кругова, ако држава прими на себе дужност, да нарочито предметима даде више образовање. Сем тога тај поступак тестова даје тачну, подробну слику способности дотичног ученика. Језиковно-логичне даровитости например одвајају се оштро од техничко-практичних.
На основу испитивање интелигенције, уз која долазе овамо ради. допуне испитивања подобности, о чему се у уводу. говорило, даље на основу донесене личне карактеристике од стране учитеља и школског сведочанства и најзад на основу личног додира са учеником и учитељем ствара психолог саветодавац један психолошки суд. Њему припада тешка дужност упућивања ученика на један одређени позив, Али зато је пре «свега потребно израђивање раније наведене „психологије позива“, која се налази тек у почетном стадијуму. Психолошки суд се заједно с лекарским износи кандидату, који има да води рачуна о економском положају.
Из овог излагања излази, да само смотрена и опширна "студија диспозиција и способности, индивидуалности и скло ности једнога човека може да одговори на питање о избору подобног позива, који је до сада зависио само од случајности, од економске констелације и импондерабилија, — а само ретко од склоности и подобностги.