Učitelj

58 Учитељ

Она има 4 године а бата је старији за 2, колико има бата» Све ове задатке деца решавају врло лако гледећи у броји слике двеју група: 4 и 2.

Кад се то утврдило (да 4и2==—6) онда се на основу тих истих слика прелази на одузимање, Па се вели: Миле имао 6 лешника, па сада има само 4 колико је разбио» Вера је имала 6 година, бата је две године млађи, колико има бата» или: Кило јабука кошта 6 дин. а лебац 4 дин. За колико је лебац јефтинији. Све ове рачунске операције и сабирање и одузимање иду врло лако јер дете гледећи у бројне слике увек види готов резултат, ако једну од тих група дода или раздвоји. Тако се исто ради и са множењем и делењем, само се распоред (сличица) цртежа распореди у духу самих операција рачунских. Кад је то већ готово и утврђено врши се сабирање и одузамање на слици која садржи свих 6 јединица.

Наставник задаје, хајде децо да ми нацртате кућу са шест црта. (6) Чим деца буду готова он провери. По том нареди да конструишу те исте кућице на клупи са шест дрваца (то су дрвца од палидрваца, када се скине запаљива материја). Деца то ураде врло радо, јер прављење слика дрвцима опет им је једно нарочито задовољство. А да је тако увери ме једнога дана мали Перица питањем: „Када ћемо господине да ређамо дрвца и правимо сликер“ То је за мене било доста. Они желе дрвцима слике а постизавам рачун, дакле нашли смо се. Чим је кућа од дрваца сложена, наставник позива једног да прочита из којих је дрваца или црта направљена кућа и ђак одговара: две положене и две усправне јесу свега 4 и две косе то су шест. Сада наставник иде даље па вели: Дуне јак ветар па обори кров. Дете гледећи у кућицу од дрваца утврђује: шест мање два остаје четири. Сељаци дођу па однесу и кров и таван да не пропадне. Дете одговара: шест мање три остаје три. Киша поруши и ова два зида. Дете одговара: шест мање пет остаје један и т. д. Таквих слика наставник може конструисати са децом много и све су му добро дошле. |

Ту се врло успешно спаја и српски језик са цртањем, рачуном — ручним радом. Врши се једна врста концентрација свих наставних предмета.

Наставник рецимо задаје направите ми децо од дрваца