Učitelj
118 Учитељ
газдарицу у чему ће купити сирћетаи зејтина, а газдарица. му је рекла: у капу! Кад се дечко повратио и донео газдарици зејтина у капи газдарица га почела грдити, а дечко јој је одговорио: Како се заповеда, тако се и слуши,. Дакле, у овој причи се износи пример лошега поступка код старијих, па се тиме оправдавају и лоши поступци код деце, а то на. сваки начин није нимало васпитачки. бета
Наполеон“) ш дете. Неки баштован послао је цару Наполеону по своме синчићу две кајсије. Дете успут поједе једну кајсију. Кад га је цар упитао где је друга кајсија, дечко је одговорио да је појео, а кад га је цар упитао како је појео, дечко је, да би цару показао како је појео прву кајсију, појео пред царем и другу. Цар се насмеја и пољуби дечка, а баштована је известио писмом да су кајсије по изгледу биле дивне, а за укус нека упита свога синчића. Тиме се причида свршава. У њој се износи лакомост и непослушност једнога дечка, и ти ружни поступци остају некажњени, те излази да су допуштени оваки поступци код деце, а то на сваки начин није: васпитачки.
Племенште гуске је непогодан састав за ђачку читанку,. јер га мала деца П разреда не могу добро схватити и разумети. Садржина овога састава је у томе да потомци треба. да се поносе славом својих предака, али они не могу живети само од славе својих предака, ако они немају и личних вредности, а један састав такве садржине једва да могу добро схватити и ђаци ТУ разреда основне школе.
Џафер-пашина наредба је најлошији и најнепогоднији састав за ђачку читанку. Џафер-паша издао је наредбу да сваки ко ноћу иде улицом мора носити фењер. Стражари нађу некога хоџу и упитају га што нема фењера, а хоџа им је показао фењер, али без свеће. Кад га стражари упиташе што у фењеру нема свеће хоџа им одговори да у наредби није казано да у фењеру треба да има и свеће, а стражари му рекоше да од сада мора имати и свеће у фењеру. Сутрадан стражари опет нађу хоџу, који је имао фењер у коме је била и свећа, али свећа није била запаљена, па кад га упиташе зашто није запалио свећу хоџа им одговори да у наредби, није казано да свећа треба да је запаљена.
»у У И. раз. осн. школе деци зар треба да знају и за Наполеона!