Učitelj

284 . Учитељ

-тања. Она се труди, с једне стране да усаврши педагошке методе, а с друге, да побољша општу и стручну спрему учи-"теља и да брани њихове моралне и материјалне интересе.

4. Средства за акцију. Федерација установљава:

1. Прибирање података о материјалној и педагошкој организацији школа и о условима егзистенције учитеља.

2. Узајамну измену учитеља и деце, дружинских журнала и публикација, и заједничка путовања.

3. Издаје један периодичан белетен на три језика: немачком, енглеском и француском.

5. Састав Федерације. Федерацијом администрирају: Извртни Одбор, Извршни Биро и Општи Секретаријат.

А. Извршни Одбор. Извршни Одбор сачињавају делегати из сваког удружења. Он се састоји једном годишње, поглавито о Ускрсу, на конгрес у месту, које се на претходном конгресу одреди. Конгрес оцењује прошлогодишњи рад и даје опште линије будућег рада. Он именује Извршни Биро и одређује Секретаријат, чији рад прегледа. Принцип је, да «се одлуке доносе једногласно, узајамним концесијама. Ако се то не може постићи, одлучује се гласањем на следећи начин:

1. Свако удружење, које је примљено у 1 има право на 1 глас.

2. Допунски гласови дају се под следећим условима: удружење, које броји од !000—5000 чланова, има право на 1 допунски глас, од 5001 15000 — 2, од 15001—80.000 — 3, од 30.001 —50.00) — 4, преко 50.000 - 5 допунских гласова. Гласање допунским гласовима може бити само на предлог ј3 гласова из ! параграфа. ј

Свако удружење сноси трошкове за своје делегате. Више удружења може се сложити и послати само једног делегата, који располаже са онолико гласова колико су га _ удружења делегирали.

Б. Извршни Биро. Њега бира Извршни Одбор, а састоји се из секретаријата и шест чланова удружења, која припадају Федерацији. Задатак му је, да решава: у међувремену тодишњих конгреса, о свима важним и хитним питањима, која му општи секретаријат поднесе.

В. Огштши секретаријат. Састоји се из секретара и благајника, које бира Извршни Одбор. Задатак му је: да