Učitelj
586 Учитељ
10. Да нарочито познаје дечју психологију. — Данас је у науци о васпитању позната ствар, да се деца могу правилно васпитавати и учити само ако се добро познају њихове индивидуалне особине. Пошто је забавиште таква установа, где се те особине најлепше манифестују, то забавиља прекоњих не сме прећи и мора употребити најзгодније психолошке методе, да их што боље испита. Отуда је знање дечје психологије за њу неопходно и представља најважнији услов за улазак у забавиште. | __ Да би се тај посао правилно изводио, свака забавиља мора да има књигу индивидуалних особина и да у њу уноси сва опажања од најмање вредности. У педагошкој литератури за та испитивања данас постоји већи број образаца, али смо ми за наша забавишта изабрали овај образац:
а) Опште напомене "1. Име и презиме детета. 2. Дан, месец и година рођења. 3. Место рођења, срез и област. 4. Кад је уписано у забавиште.
6) Социолошка. посмашрања
1. Име оца, старост, професија и култура. 2. Име мајке, старост, професија и култура. 3. Воде ли приход и расход своје куће» 4. Чланови породице. 5. Има ли их у служби“ 6. Колико њих привређујуг 7. Имају ли имањаг 8. Издају ли га под закуп» 9. Одржавају ли кућу у реду»
в) Биолошка посмашрања 1. Кад су родитељи ступили у брак Јесу ли међу собом рођаци» 3. Јесу ли кад боловали и од чегар 4. Колико је мајка родила децер 5. Да ли су порођаји били нормални» 6. Како је било стање дечјег здравља у првој години живота» 7. Кад су се појавили зубир 8. Кад је дете почело да иде и говори> |
г) Психолошка посмашрања 1. Вид, оштрина, далековидост, миопија. Виђење боја нормално, ненормално. 3. Слух и његова оштрина. 4. Чуло пипања. 5. Интелнгенција. 6. Перцепција. 7. Памћење. 8. Пажња 9. Говор и његове особине. 10. Сензибилност. 11. Понашање