Učitelj

588 Учитељ

?

их меша међу собом, како би млађа деца учила од оне старије. Ми такође стојимо на гледишту, да мушку и женску децу "треба школовати заједнички и да такође треба помешати старију децу са млађом. Ова подела изгледа у прво време незгодна свима нама јер смо ми научили на садашњу поделу по основним школама, али да је она боља и психолошки оправданија, то ће се забавиља уверити тек доцније у своме раду.

У једној учионици треба да буде највише 30 ученика јер «се само тако могу задовољити сви хигијенски и педагошки принципи.

Поред дужности да уредно походе забавиште и да се покоравају свима његовим прописима, деца имају и извесних права, која такође треба поштовати. На првом месту деца имају права на бесплатну наставу и очинско старање од стране својих забавиља. Затим имају право на бесплатне школске потребе а сиромашни и на бесплатну храну, одело и обућуУ том циљу предвиђају се довољне суме новаца у школском буџету и оснивају се нарочити фондови за потпомагање сиромашних ученика.

4. Наставна средства.

Најглавнију улогу у дечјем забавишту играју наставна средства без којих се рад не може ни замислити. Она су овде много потребнија него у основној школи, пошто деца у заба_вишту не знају ни да читају, ни да пишу па су принуђени да све стичу очигледним путем. Марија Монтесори је свој систем нарочито популарисала употребом многобројних наставних средстава, али су она с друге стране и толико скупа, да их поједина сиромашна забавишта не могу ни да набаве. Ипак свако забавиште мора да има довољан број најпотребнијих наставних средстава, пошто се рад у њему оснива највише на очигледности. -

На првом месту у свакој учионици треба да постоје по две табле удешене према дечјем узрасту. На тим таблама деца цртају и вежбају прсте и мишиће а и забавиља се њима служи, __кад хоће нешто јасније да објасни. Исто тако забавиште мора _да има за сваког ученика по једну таблицу за цртање и Фре(белове поклоне. Затим треба да има:

1. Слике свих домаћих животиња и живине у боји.