Učitelj
:362 Учитељ
"намор Како Е, па добро, скупите онда уједно 5 дрваца и оних 6, па пребројте колико има свега. А ти преброј куглице на рачунаљци. Колико Па шта је то што смо добили 11» А шта сте радили , те сте добили 112 А који је знак за сабирање» Пиши између 5 и 6 знак за сабирање. Па колико, рекосмо, јесу 5 и 62 Који је знак за јесу Пиши. Колико је 5 и 62 Пиши 11. А сада прочитај све, шта си написао.
Пазите, децо, шта је овај број 112 Па колико је свега сне-
. ла бела кока за две недеље» Како смо то сазналир Сада пазите
„даље.
Од ових 11 јаја мајка је направила за децу кајгану од 4
_ јајета. Пита се, колико је њој још остало јаја» Хајде да поновимо задатак. Ти. Ти. Шта рекосмо децо, колико је свега јаја снела бела кокошка за две недељег Е, па одвојте, децо, на де-
“сну страну по једанаест дрваца. А ти ћеш да напишеш на табли број 1. А ти изађи, да одвојиш на рачунаљци 11 куглица. Шта је било даље» Добро. Од ових 11 дрваца одвојте у лево 4 дрвцета. А ти на рачунаљци одвој на страну 4 куглице. А ти напиши, на табли 4. Зашто сте одвојили 4 дрвцета и 4 куглице» Е, сада да видимо колико је још остало јаја> Пребројте ви колико је вама остало дрваца, а ти колико је остало куглица. Кажи ти, ти. Колико је снела свега бела кокошка А колико је мајка потрошила2 Да ли је сада остало мањег Који је знак за мање» Где се
- пише» Прочитај шта си написао2 Па колико је 1 мање 42 Који је знак за јесу» Пиши. Колико је још остало јајаг Пиши. Прочитајмо сада шта је на табли написано. Па шта је ово 72
Пазите, децо, даље. Иста је жена имала и црну кокошку. Ова црна кокошка снела је за једну недељу 3 јајета, а за другу 4.... (Даље се ради као и код првог задатка). Па које су, децо, кокошке боље: беле или црне А заштог Колико је за две недеље снела бела кокошка» А колико црна» За колико је бела снела више него црнаг итд. |
ПИ А Игра
Доста, децо, са рачуном. Хоћемо мало да се играмо» Ја знам једну лепу игру па ћу је вама сада показати. Хајдемо у двориште. Јесте ли ви, децо, сви видели кокошку са пилићима>» Јесу ли пилићи лепи А да ли квочка њих воли» А по чему знате да воли» А да ли квочка допушта да јој се узме пиле» Него шта ради» А ко, децо, хвата пилиће» Па да ли квочка брани своју децу2 Сада пазите. Изађи ти С. Ти ћеш да будеш квочка. Изађи ти В. Ти ћеш да будеш кобац. Стани ти квочка овде, а ти кобац — у страну. Сада станите сви у потиљак иза квочке и ухватите се један за другог и држите се чврсто. Сада пазите. Овај С. је квочка, а ви сте сви пилићи. В. је кобац па хоће да ухвати које