Učitelj
366 Учитељ
Умерено Народна
Раз - ви - ла се гра најор -го - ва - на
Оф») нека, с нека,. нека, грана јорго - ва -- на, ва - на,
Остале ученице настављају и певају, свака по један ред ове песме, те је тако целу отпевају.
Развила се грана јоргована, Откуд теби сарајевско платноз Под њом седи лепа Јулијана, Откуд теби игла од биљура2 Пред њоме је ђерђев од мерџана, И откуд ти воденичко злато“ 2 На ђерђефу сарајевско платно — Ал говори лепа Јулијана: У руци је игла од биљура, „Имам ујца на мору трговца, А у игли воденичко злато; - _ Донео ми ђерђев од мерџана; Пуни злато по бијелу платну. Имам мајку купила ми платно, Питале је њене другарице: ) Имам сеју, иглу ми је дала; »(Ој бога ти, лепа Јулијана, Имам брата, купио ми злато.“ Откуд теби ђерђев од мерџана2 у (Народна)
Кад је овако отпевана цела песма било појединачно или у хору, заједнички, онда наставница лично покаже, како се уз песму игра. Одигра дакле целу игру. То се чини тога ради, да ученице стекну целу слику о покретима дотичне · игре. Затим показује посебно покрете уз прва четири такта заједно. И то на:
„Раз- -80- | десном у страну . леву донети до десне У у“ ла“ ПСЕ десном у страну леву донети до десне грана, јорголевом у страну десну донети до леве -ва- -на левом у страну десну донети до леве
Сад ове речи поновити и исте покрете извршити.
По овоме наставница изазове једну окретнију ученицу, . потом другу, трећу, да те покрете уз песму изведу, па пре-· лази на цео разред, те све ученице то исто учине.
#) Овај припев пева се уз сваки ред песме.