Učitelj

Предлог за реформу прашких школа 469

У почетку треба организовати поједине курсеве, у којима ће школски практичари из редова учитеља народних школа 03начити хитне проблеме педагошке и школске (специјално прашких школа) и утврдити формулу за њихово практично решење.

Затим треба образовати радне зборове који би се бавили појединим питањима, као нпр. збор за елементарни ступањ; збор за националне предмете; за рачунску наставу; за социјалне науке; за природне науке; за ручни рад; за телесно васпитање; за уметничко васпитање; за наставна средства; за школску организацију; за сарадњу родитеља са школом; за абнормалну младеж; за помоћне школе; за социјалну службу у школи итд.

Ови радни зборови решавали би питања која им се повере, или која би сами нашли за важна и потребна Резултате свога рада достављали би Централном збору чија би дужност била да сређује резултате радова појединих зборова.

Пошто се на овај начин пронађу најбољи путеви и утврде најсигурније методе то ће се узети и завести као норма за све прашке школе, са којом би се потом путем курсева упознало целокупно прашко учитељство. А у циљу што темељнијег упознавања са утврђеним методама корисно ће послужити узајамне посете и школске изложбе.

По времену могла би се од ових радних зборова створити једна савршена установа за све потребе прашког учитељства односно општег, стручног и методичког образовања. Затим би ова установа ступила у везу са свима осталим просветним установама, као што су на пример: Школа високих педагошких студија, Университет, Академија пластичких уметности, Конзерваторијум, Масариков завод за народно васпитање, многе стручне школе итд.

Ова је веза потребна да би се утврдило у колико би по-

„менуте установе и на који начин могле помоћи прашком учитељ-

ству при даљем образовању и усавршавању.

Исто тако поменута установа дошла би у што ближи однос и са Одбором за сталну школску изложбу, са окружним учитељским књижницама, са Централном књижницом града Прага итд. како би се и ове установе при реформним радовима што боље искористиле.

УШ Уређење школа и учионица

У овоме погледу настојаћемо да конзеквентно испунимо хигијенске и педагошке захтеве. Трудићемо се да учионице добију, у колико је могуће више, интиман домаћи изглед; да се уз школе установе дворане, радионице, кухиње, пространа игралишта, вртови, летње пољске учионице итд. Школски намештај