Učitelj
Нацрт (план) учионице 521
сасвим горе, повуците црту овако као што сам ја повукао на. табли. —
— Шта сад треба да радите» —
_—- Можете ли и ви одмерити четири дланаг
Шта бисте могли узети место длана» (Одмерити четири посла Ако школска табла и дечије свеске имају тачкице или „коцкице“ онда ћемо помоћу њих узимати смањену меру на пр. размак између две тачке нека буде раван 1 метру).
_— Одмерите четири прста. На којој је страни света овај зид» — Да знамо да смо нацртали место за темељ источног зида ми ћемо више њега написати „И“. Шта значи ово Иг Напишите тако и ви у вашим свескама.
— Пазите даље! Шта ћемо сад цртати> (Деца показују“ руком или кажу, који зид желе цртати). —
— Хоћемо ли баш зид цртатиг (Цртаћемо само место где стоји зид, или: — где стоји темељ, или: — где се копа темељ). Потребно је у току целог рада стално наглашавати да цртамо место за темељ или зид. — Као што смо обрадили нацрт предњег (источног) зида, тако ћемо обрадити и ЈЕ десног (јужног) или левог (северног) зида. —
Кад пређемо на остала два зида питаћемо:
— Да ли и без мерења знамо колико је дугачак овај (леви или задњи) зидг — Зашто» (Једнак је-с овим зидом који смо већ измерили).
Пошто нацртамо све четири стране учионице, цртаћемо. места за прозоре и врата.
— Шта смо сад нацрталир (Темеље наше учионице).
— Да ли су ово баш темељи» (Не, него само места за темеље).
— Пазите! Како знају зидари где ће оставити места за прозоре и врата» (И то им предузимач нацрта).
— Сад ћемо и ми да цртамо места за прозоре. На ком" су зиду прозори» (На северном).
— Покажите где смо нацртали место за тај зид! — Е, ту ћемо онда нацртати и место за прозоре. Да ли су сва три прозора један до другог> (Нису). — Тако ћемо их и нацртати. Гледајте како ћу ја то учинити па ћете после и ви тако у вашим свескама. Овај први је мало подаље од источног зида. Тако ћемо и на: цртати. Да знамо да је овде место за прозор, ту ћемо избрисати. црту и написати „пр“. — Шта значи ово „пр >
— Шта има између првог и другог прозора» (Зид).
И то ћемо нацртати. А да ли је овај други прозор исто широк као првиг — Онда ћемо га и ми нацртати да буде исти као и овај први. Ево овако (Наставник црта и пише „пр“). Између другог и трећег прозора је опет зид, а трећи прозор јеширок као и она два. (Наставник и ово нацрта). —