Učitelj
40 Петар Митропан
би нам драже било да су пријатељи из Приштинске области нешто уже и реалније одредили смер свога удружења, а тако исто да су боље прецизовали и средства како мисле да остваре постављени смер. У свој расплинутости израза излази као крајњи смер материјално помагање својих чланова, па и других сиромашних и потребитих учитеља српских. То је лепо, али хоће ли стизати средства за то. М може ли учитељство једне области скунатори толико средстава да не буде друштво за узајамно помагање и штедњу. Нека нам се не пребаци нека зла воља, али ми налазимо да у изненесеном правилнику нема ничега што би дало оправдања нади да се за ствар учитељског удружења заинтересују и људи изван учитељског круга.“
Поводом горње белешке уредништво је добило као одговор писмо од претседника удружења у којем се „Српској школи“ пребацују „цинизам, нека задња и ниска намера, подлост, партизанство итд.“; У исто време се прети да ће 20 чланова удружења престати да примају лист ако се не објаве текстуално њихова правила. Г. А. Марић, аутор белешке, је у мирном и достојанственом тону одговорио својим жучним опонентима, утишао страсти и тиме завршио полемику.
„Српска школа“ је излазила свега годину дана. Њени сарадници су били г. г. Гр. Божовић, наставник Призренске богословије, Ст. Зафировић, наст. исте богословије, Петар Иванишевић, наст. исте богословије, Александар Марић, професор учитељске школе у Скопљу, Драгомир Обрадовић, директор гимназије У Скопљу, др. Стев. Окановић, професор из Београда, П. Петровић, учитељ у Приштини, Јанићије Поповић, учит. у Приштини, Љуб. М. Протић, управ. учит. школе у Београду, Н. М. Ракић, директор гимназије у Зајечару, Марко Симоновић, учитељ у Скопљу, Тома Соврлић, учит. у Скопљу, Петар Стаменковић, наставник гимназије у Скопљу, и Један Лекар, пријатељ „Српске. школе“ (псеудоним).
Часопис је доносио чланке из опште и специјалне дидактике, о школском животу и просветним приликама, расправљао питања непосредног васпитања и давао преглед педагошке литературе. Целукупно градиво штампано у „Српској школи“ може се овако поделити по струкама. Из опште дидактике: Васпитна задаћа основне школе (А. Марић), О духовном раду, од Ва Крепелина (превод М. Симоновића), Песихчки супстрат мишљења У