Učitelj
714 Филип П. Тошовић
све дотле док слугу не ухвати. Кад га ухвати, улазе друга дча дечка у коло те се игра наставља док се сва деца не изређају. Број играча десет до тридесет.
9 Победиоца,
Играчи се построје у две врсте и по висини и по јачини. Затим се прва врста одмакне од друге за десет корака и окрене на лево круг, те врсте дођу лице у лице. Најстарији играч стане између обе врсте, а иза сваке врсте упути по једног чувара заробљеника"
Игра почиње овако:
С десног крила обеју врста искораче редни другари сваки испред своје врсте за корак. Оба играча стану на једну ногу, леву или десну, савију другу у колену и прекрсте руке на грудима. Најстарији играч да тада руком знак (дигне је у вис). На тај знак скакућу обе мегданџије на једној нози један према другоме и гурају се десним или један десним, а други левим раменом док један од њих не стане на обе ноге. Он је заробљен и иде на противничку страну иза врсте и стане поред чувара који одржава ред код заробљеника.
Победилац се врати опет на средину где му други по величини и снази излази на мегдан и чека на знак вође игре, и т. Д. док њега не заробе или док он не зароби целу противничку страну. Најпосле долазе на двобој и чувари. Ко остане последњи победилац, његова је страна победила.
Побеђени је ко стане на обе ноге, ко гура ногама а не раменом, ко опусти руке које морају бити скрштене. Вођа игре не даје знак за судар, док не завлада потпуна тишина.
6 Игре с марамом
Ђаци стану унаоколо; ставе руке на леђа и не смеју се освртати. Један ђак обилази око њих са марамом у руци и чини као да је свакоме даје у руке. Кад обиђе једанпут круг, стави мараму неопажено ком било ђаку у руке и стане на његово место.
Ђак који је мараму добио, почне свог суседа с десна да удара нагло по леђима. Овај бега око круга док не дође на своје место. Ако је довољно брз, он не добије ни један ударац марамом; ако није, он их трпи за све време трчања. Чим стане на своје место, не сме се више ударати, а ђак с марамом опет обилази и меће је неком другом ђаку у руке; и тако се игра наставља.
7 Кршице
Ђаци се построје у две врсте један Поред другога, и окрену један другоме лице у лице. Потом се редни другари,