Učitelj
РгПог 12 Зкозкор 21у0Та 635
— Чекни ти, ја ћу га донети ено га под јастуком у кревету. Дете отрча у собу, донесе кључ и предложи да га ја сакривам а он да га тражи. Ја пристадох и рекох му: „Иди у собу док ја
сакријем кључ, па кад га будем сакрио ја ћу рећи: готово, а
ти дођи.
Дете је пристало. Ја сам једноставно спустио кључ у свој џеп и викнуо: готово! Скачући с ноге на ногу мали је дотрчао и почео ме је претресати. Када га је нашао узвикнуо је: „Ха, ево га!“ Он је кључ с почетка лако налазио. Што смо више улазили у игру ја сам кључ све вештије крио. Једаред не ставих кључ ни у један свој џеп, већ га задржах у шаци. Мислећи да је кључу џеповима, претресао ми је све џепове и када је видео да га нема стаде жмиркати и пиљити очима у мене, рекавши ми: „Није
код тебе“.
__ Јесте. Само ти не знаш да нађеш одговорих му. Он опет настави да тражи. Ја сам кључ вешто крио и пребацивао по потреби из руке у руку и на крају га обесих о предње дугме свог капута тако да је видно висио. Али се дете забринуло и наљутило што не може да га нађе у џеповима, па никако да примети кључ који виси пред њиме.
— Он те гледа, рекох му, кључ негде виси. Дете се мало измаче од мене, метну руке позади себе, погледа ме и виде кључ који виси на мени о дугмету од капута. Нетремице једног тренутка посматрао је и мене накривив главу на једну страну и на моје питање: видиш ли га» он ми је одговорио: „Ја сам га видео и пре али нисам хтео да ти кажем. Очигледно је да дет; није знало где је кључ и да би спасило себе као бистрог и паметног оно је ово морало да слаже. Претпоставимо и то да је оно приметило кључ, зашто га је онда даље тражило» Није ли и то лаж нешто гледати и знати а не показати»
Намеће се питање сада откуда лаж код децег Зашто ово дете није једноставно признало да кључ није могло наћи» Зашто је крило кључ под јастук, да га ја не бих могао наћи» Није ли све то тенденција скривена у преддиспозицији детета као особина као и остале особине које се код деце најрадије испољавају у игри и на тај начин долазе до привидног изражаја.
Васпитање и образовање ће учинити своје, али не могу искоренити оно што је саставни део детиње и човекове битности
коју му је сама природа дала. Она се може укротити али не и искоренити.
ром 12 Звоббог а“ога — од Маге Гохгава —
1. Хапе Џизтоуапе поупе Ма5 секуги а (4-а) гахтед зтјечеп је ш розуе поуој ЗкојзКкој трга харадпе хастеђаске реттепје. Рајата «које Фе зе мбоко, “но мзоко 1гпад, иојаупот танћ 1 тазкаћ, зтониј5ћ Ккиаса, и Којипа збапији паз дас. Заггадепа је и 51 заугетепе, тодегпе атћнејиште, ра !ако је ч пјој пазт дастпа идођпо, гор1о, хтаспо !
) | | |