Učitelj

ПИ ONO

дима к земљи и небу) а сотона само из прикрајка с осмехом јој пружа пакла кључе (Алекса се надноси над погружену Славку, пружајући јој са злобним осмехом велики кључ) Бога моли Југовића Мајка (поглед хора на Славку). Давно снахе под умором пале (поглед хора на уснуле снахе) ветрова се небом гони хајка (Рајчо живо имитира ветар) Звезде трну што су сву ноћ спале (пружање руку у правцу обешених звездица на зиду) Бога моли Југовића Мајка (поглед на Славку). Сакривена од светине клечи (хористе скривају рукама лице) стид је да се са гомилом вајка (одређена група, која претставља гомилу, уздише и лелече) Сама, хладна, без речи, (руке су упрте у погнуту Славку) Бога моли Југовића Мајка (тихо изговарање тако да последње речи готово замру у молитвеном шаптању мале Славке).

Драматизација песме изводи се још неколико пута, да би се деца извежбала и стекла потребну окретност извођења, као и да би остали ученици, ван хора, запамтили и правовремено сагласили моменте своје улоге. — — — — — — — — — — - – –— –

Деца из Ги П р. су напустила свој посао. Посматрају своје другове. На завршетку им аплаудирају, док деца из Ши ју на. помињу да ће ово извођење бити њихова тачка на суботњем литерарном часу.

Једна напомена: драматизација ове песме изведена је у школи коју окружују врло мршави материјални услови, из којих се често не може исисати динар за креду а камоли за нешто друго, зато је она и с једне стране непотпуна, а наиме: у декоративном смислу. Школе са средњим материјалним околностима могу уз мале жртве да прибаве потребних ствари и материјала из којих би се повремено могла склопити позорница за мале глумце — ученике. Извођење на позорници је далеко ефектније и има много шире утицање и на саму децу Школе срећнијих времена вероватно ће као неодгодиви свој саставни део имати и дечију позорницу, чија примена у васпитању деце има широко и благотворно значење.

ЖИВКО СМИЉАНИЋ: а а ИЗ НИВКИ

Углови (Геометрија у || разреду)

Il. — Децо, које нам је десна страна зида» А левар Где је патоср А таванр Како се зове страна која је пред намар — Предња. А иза насг — Задња. Посматрајте предњу страну и леву страну зида. Где се ове стране завршавајуг Где се састају. Где је свакој страни крајг Покажи ти! — Састају се овде у ћошку. Како се Зове то место где се стране састају — Ћошак, кут, кутак. Децо, то место где се стране зида састају зове се и угао. (Записати на другој табли или десној половини). Шта састављају (чине, праве) предња и лева страна — Угао. Покажите ми још које стране“ зида праве угао — Угао праве десна и предња страна. Кажите