Učitelj
"поборницима, па ће их стојички подносити све дотле, док се друга страна не увери да и та средства неће омести развитак и напредак свега онога што је добро и по народни напредак корисно.
Учитељство је задовољно што му широки народни слојеви на видан начин одају признање за његов рад у задругарству. Данас у врховним задружним организацијама учитељство има велики број својих претставника, што је најбољи доказ да наш народ уме да цени напоре и жртве свакога друштвеног реда који ради на његовом подизању и усавршавању.
Наш народ је један неисцрпан резервоар енергије, физички и етички јаког словенског племена. Та снага нашег народа је прикривена и њу треба пронаћи, пробудити и повести је правим путем, а то се може учинити кроз задругарство. Југословенски народ је кроз векове био изложен великим недаћама, највећим које могу снаћи један народ: небројено пута губити своју самосталност, цепкати се и делити, робовати и бити на раскршћу на коме су се водиле највеће борбе између противних животних схватања и тежњи Истока и Запада и на крају успети да се одржи и да створи велику и снажну југословенску државу. То је најбољи доказ да је способан за живот и да не може и не сме пропасти.
Слободни смо: да при завршетку овог нашег излагања упутимо учитељству апел да попут својих другова, који су сарађивали или који и данас сарађују у задругарству, приђу великој задружној организацији, прихвате њене светле принципе и са енергијом, која је својствена учитељству, пораде на стварању боље и „лепше будућности, коју је наш народ и заслужио.
„Milivoje Vuk. Aračić, Beograd Jugoslovensfer ucifejli i felesmo vaspilanje zvan šfole
'Jugoslovensko učitelistvo kako pre rata tako i za vreme rata nosilo ie visoko luču nacionalnosti, a po završetku rata pregnulo ie svom зпасот зуота oduševljenja na veliki rad na telesnom vaspitanju. Ono je tako. jasno shvatilo, da ie telesno vaspitanje samo једап deo integralnog vaspitanja omladine. Naiveći rad je “učiteljstva bio odmah po ratu na vaspostavljanju i širenju sokolstva. I tai rad je, urodio plodom samo zato, što ga je učitelistvo na svojim. plećima ponelo. I učiteljstvo je i simoblično nagrađeno jer |e prvi zamenik starešine Saveza sokola Kraljevine Jugoslavije g. Engelbert Gangl, koji le iznikao iz učiteliskih redova.
:Učitelji su u sokolstvu radili kao 'ideolozi i kao telnički radnici. :Ali tako iste imamo da im zahvalimo što su radili pored praktičnog
Учитељ 28