Učitelj

оте -___-____ ___--____-_______ ___._ ______._______._

Због тога што дете научи говорити од своје матере, назван је и говор матерњи говор. За писмено изражавање сам стога и узела реч мама, јер она и има највише заслуга за целокупан живот детета.

П. Постављање проблема за писање првих слова која нешто означавају у стварном животу “

Пошто сам се уверила да деца речима описују живот и рад своје маме и израз дечје љубави према својој мами, захтевала сам да сваки од њих нацрта своју маму на таблици. Једну од бољих цртача извела сам да на великој табли црта своју маму.

Из цртежа се јасно види велика љубав детета према својој мајци. Свако од њих труди се да што лепше, цртањем прикаже своју мајку.

Удешавају да им мама буде лепо очешљана са лепом хаљином. Готово свако дете нацртало је на хаљини своје маме и цвет, брошеве, минђуше, прстења и слично. Задњом речи свако дете се трудило да што лепше прикаже своју маму.

Када сам прегледала њихове цртеже поставила сам питање: Децо, ако би неко споља ушао код насу учио ницу, да ли би знао шта смо цртали»

Ми бисмо објаснили то, да смо цртали маму. А како би тај ко би дошао код насу учионицу знао да сте нацртали маму а да му не кажете ништа»

На ово питање устало је неколико ђака и рекоше да треба испод слике да напишемо мама.

Када сам упитала, ко би умео да напише на таблици ма ма, јавило се неколико ђака. Међу њима било је који су написали писаним словима, па сам захтевала да напишу словима као што су у новинама. Једно од ових одредила сам да напише испод слике на великој табли МАМА.

Да би слику употпунила нацртају деца и рам. На овај начин помињем припрему за писање слова.

Шта смо данас радили» Деца причају о разговору и цртању маме.

Ко ће прочитати шта смо написали испод слике. Деца једно по једно читају: Мама. Мдућег часа деца од пластелина стварају реч МАМА. Исто тако исецају хартију и стварају реч мама. На картону деца од чачкалица или од угашених жижица лепљењем стварају опет реч МАМА.

Можемо се послужити и новинама које ђаци доносе у школу. Из новина деца исецају слова Ми А и од њих на хартији-картону

· лепе и стварају реч МАМА. Ово се може радити и лепљењем со-

чива, каменчићима у песку или иловачи и слично.

Врло добро може послужити и типографски начин слагања слова у реч. За ово је потребно имати кутију у којој има 30 преграда. У свакој прегради су засебна слова, коју су деца исписала или нацртала на четвртастом картону и послагала у преграду.