Vojin

210

држава, која се непрестано развија, и које црква неможе да обуставља. Влада хоће да свешгенство односно на право нестоји иза других грађана, ал да и све дужности сноси. — Маки одпочне овакав разговор. Овим би законом евештенско стање исто тако мало имало да прегрпи. као и стање лекара, правослова и других, којивише или мање дуже време требујузасвоје изображеље. Што се тај закон неби допао коме на страни, то се њега баш ништа негиче, почем су се негде навикли Италију грднти па ма шта она радила. — Ферачин говораше о једнакости свију пред законом, који никакву изузетну класу недозвољава. Он опомињаше д' Ондија на прве Хришћане у време Тертулијана, који по његовим сведочанствима бијаху најточнији од свију гра1?ана др;кавних у испуњавању њиових дужностн, и опомињаше га на изрек установитеља хришћанске науке : подајте цару царево и Богу божије. —- Еоџио мисли да овај закон, иако по себи важан, опет није према времену, и више ће донети зла него добра. Војни министар дела Ровере изјави, да се неће да упушта у богословске препирке, почем им није вешт, он само чини приметним, да богословн исто тако могу имати заменика као и други грађани , а кад се узме , да су највише —• који се том стању одају — сиротнња, онда би се могло на све католнке у краљевини ударити један порез од гроша, на главу, па би се сви клирици — избавили од војничке дужности. — Најпосле овај закон, да се клирици од војничке службе неослобођавају, прими се са 181 гласом против 45. АУСТРИЈА. Садашње стање војске. Садашње стање војске у Ауетрији броји у редовном 3 ^елдмаршала 9 Фелдцајгмајстора