Vojin

0 ЖЕЛЕЗЊАЦИМА УОПШТЕ

51

речно предати, мора му се тако звана концесија рада дати. 4. Почем се како при грађењу пута тако и ири радњи по њему од стране приватних предузимача уједно интереса јавног обрта тиче, то се распростире оиште државно заштитно и надзорно ираво и на оваква предузећа, и овде је то наравно од особитог значаја, јер ириватном нуждна је с једне стране што већа заштита, с друге стране зарад спгурности државне цељи што бољи надзор. ч. Подиз(т,е иута. Чим каква комуникацнја неслужи чисто ириватној потреби, то подизање њено мора држава да одобри, јер се ту ради о стварима јавним. И ири подизању обичних путова, а камо ли при подизању железњака, држава има нраво да му правац означи, па радила га она сама, или се то преко трећег чинило. И државе су то право себи и задржале и врши га обично влада. Питање нак, како ће пут да се намести, пије државноправно, него спада у политичне обзире, шти ћемо даље и видети. 9. Концесија за грађење. Концесија за грађење пута, то је државноправни акт, чиме се право, да се оиштој употреби намељен цут гради, на трећег нреноси.