Vojin

ПРЕМА ТАКТИДИ

339

Следи: сшшатша ирема Фрази, нелагодност према мисли — по1мљиве су; под једеим и истима речима разумеју се савршено разне ствари, и долазе у ред стварања бавилонске куле у мислима: често говорећи мисле да се разуму, произпосе 1едне и исте звуке а у ствари 1е само акустичко варање, 1ер при 1еднаким израж.а1има сваки разуме своје. У теорши вотога дела , ко1а се не ограђу!е нпкаким плотом вормула, као н. пр. математичке, која се казу1е обичним језиком а нарочито се обзире на човечит здрави разум, сличне ствари врше се редом: све 1е изражено тако просто, тако по1мљиво, све 1е основано на здравоме разуму — а ко би могао мислити, да нше у стању? — ту сваки, дакле може судити и радити колико му снага и воља досеже. За примерима не морамо далеко ићи; „Шта 1е то бо1ни ред?" Постро1ење за 601 коликог му драго дела: великог или малога. Ово ће вам сваки казати а међу тим назовите колону за 1уриш, или каре, или други бо1ни ред чете или батаљона, — бошим редом, на вас ће викнути сваки нз целих прсију и свега гласа. По уображ.ењу већине, са речима „боти ред" представља се слика из две одво1ене линше с резервом: какви 1е после тога боти ред — колона за напад, јуриш? А вратите се к опредељењу 601нога реда, и опет ћу вам с дипломатском тачношћу рећи: „свако построГење во1ске за 601." Има ли овде појма тога, што се говори, да л' 1е усво1ена 1една само фраза или мисао, ко1а њо1 одговара, о томе нека читалац суди? 1ош 1еданпример: Шта 1е то позицша?" Сваки